მთავარი მოსწავლეებს აბიტურიენტებს სტუდენტებს მშობლებს პედაგოგებს ადმინისტრატორებს რეკლამა გალერეა
FORUM
 
 

თითოეული თქვენგანის დონაცია, ანუ შემოწირულობა  - მოემსახურება მის მხარდაჭერას, ფუნქციონირებასა და სრულყოფას!    

RSS
რესურსები
აქტიური მომხმარებლები
ალექსანდრე ეჯიბაძე  
მზია გიგუაშვილი  
ნანა ხახუტაიშვილი  
მარიამი ნარიმანაშვილი  
ნინო ბაიდოშვილი  
ვიკა  
თიკა გამყრელიძე  
ნათია სორდია  
მარიამ დავითაშვილი  
ქეთევანი ვარდანაშვილი  
 
ახალი კომენტარები
  • მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდების ტესტები და სწორი პასუხები /Cat-ის საგამოცდო სისტემაზე მუშაობა გრძელდება/
  • გთხივთ დადოთ მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდაზე გამოყენებული ბიოლოგიის ტესტები და პასუხები და მირჩიეთ რა უნდა გავითვალისწინო გავდივარ გამოცდაზე და ვნერვიულობ
  • ar aris dzalian rtuli,mtavaria mondomeba :*
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • -------
  • მათემატიკური პირამიდების საოცრება
  • dz magaria
  • 1992-93 წლების ომის შემდგომი ტრავმა აფხაზეთიდან დევნილებში
  • ბოლომდე რატომ არ დაიდო? :/
  • აზრი აქვს ცხოვრებას ... ცხოვრების მოლოდინში?
  • მოლოდინის რეალიზაცია მხოლოდ შენზე არ არის დამოკიდებული, თუ დავუკვირდებით ყველაფერი ეს ალბათობაზეა აგებული,
  • დედამიწის სიხშირე და ადამიანის ტვინი. რატომ უნდა გარდაიქმნას ადამიანი?
  • cota fizika unda icode es rom gaigo da me ver gavigeb
  • მე ვერ დავამატებ ტესტს?
  • შენც შეგიძლია დამატება. სადაც ტესტებს ნახულობ , იქვე არის "დაამატე ტესტი" . ამას დააწექი და შექმენი.
  • მერე რა იყოს და იმედია მაქსიმალურად ყველა ჩავაბარებტ წარმატებებიიიიიიიიი
  • მეცხრე კლასის ბოლოს, რომ გამოცდებია ძნელია?
  • მეცხრე კლასის გამოცდები ადვილია ჩავაბარე ძირითად საგნებშია მაგრამ საწიროა მერწმუნეთ

     
     

     

    პოსტ-ტრამვატული ზრდა(PTG) ნანახია (8952) - ჯერ 15 ივნისი 2013
     ჯერ კიდევ უძველეს ცივილიზაციებში    მიაჩნდათ რომ სტრესი, ტრამვები და ტანჯვა პოზიტიურ ცვლილებებს იწვევდნენ ადამიანებში. ებრაულ, ბერძნულ, ქრისტიანულ, ჰინდუისტურ, ბუდისტურ და ისლამურ მწერლობებში    ინახება იდეები ტანჯვის პოტენციურად ტრანსფორმატულ შესაძლებლობებზე.
    ტერმინი „პოსტრამვატული ზრდა“- შეიმუშავა 1995 წელს Dr. Richard Tedeschi-მ.

     პოსტრამვატული ზრდა გულისხმობს პოზიტიურ, ფსიქოლოგიურ ცვლილებას,რომელიც შედეგად მოსდევს ტრამვულ  ცხოვრებისეულ გამოცდილებებს. ეს გამოცდილებები ადამიანს უბიძგებს დაუბრუნდეს მათ საფუძველს, გაანალიზოს ისინი -შედეგად ეს გავლენას ახდენს მათ მსოფლმხედველობაზე და მათ ადგილზე სამყაროში. პოსტ-ტრამვატული ზრდა წარმოადგენს ცხოვრებისეული ფსიქოტრამვის პიროვნული გადალახვის ერთ-ერთ მაჩვენებელს და პიროვნების შინაგანი მუშაობის შედეგს. იცვლება ადამიანის დამოკიდებულება  სხვების მიმართ, ხდება სიცოცხლის ფასეულობის აწევა, ახალი შესაძლებლობების პოვნა,სულიერი ცვლილებები, პიროვნული ძალის ამაღლება.პოსტამვული ზრდა შეისწავლეს Calhoun and Tedeschi და შეიმუშავეს საზომი ინსტუმენტიც  Posttraumatic Growth Inventory (PTGI; Tedeschi & Calhoun, 1996), რომელიც შედგება 21 პუნქტისგან.
    ეს პუნქტები აღნიშნავენ პოზიტიურ ცვლილებებს, რომლებსაც აღწევენ ადამიანები ტრამვული გამოცდილებების შემდეგ და ისინი  ფასდებიან ლიკერტის სკალაზე. ეს 21 ფაქტორი  იმ 5 მთავარ დომენად ერთიანდებიან, რომელსაც აღწევს ადამიანი და რომლებიც PTGI-ის მეშვეობით იზომებიან სუბსკალაზე,  ესენია:
    1)სხვებთან ურთიერთობა( მეტი სიახლოვით და თანაგრძნობით გამოირჩევიან)
    2)ახალი შესაძლებლობები( ახალ როლებს და ახალ ხალხს უკავშირდება)
    3)პიროვნული სიმტკიცე( პიროვნულად ძლიერად გრძნობენ  თავს)
    4) სულიერი ცვლილება( სულიერ ცხოვრებასთან მეტი სიახლოვე)
    5)სიცოცხლის მეტად დაფასება(ხვდებიან რა სიცოცხლის ფასეულობას, თითოეულ წუთს მაქსიმალურად იყენებენ)
    თუმცა  ეჭვქვეშ აყენებენ ამ ინსტრუმენტის სრულყოფილებას, იმის გამო  რომ: რაც მიჩნეულია ზრდად ზოგიერთ მეცნიერებაში შესაძლოა საერთოდ არ იყოს ზრდა,  თუ ადამიანები ამბობენ რომ კრიზისმა ისინი გააძლიერა, სანდოა კი  მათი მონაცემები??
    პოსტ-ტრამვატული ზრდის თეორია  არ გულისხმობს იმას, რომ რაც სიბრძნე გვემატება, სტრესი ან  ტრამვა უფრო გვიმსუბუქდება, არამედ პირიქით-საგრძნობი ზრდა ხდება  ტანჯვისა და დანაკარგის შეგრძნების დროს. რატომ არის რომ ზოგ ადამიანს შეუძლია  მიაღწიოს ამ ზრდას, ზოგს კი არა?  ამაზე ძალიან დიდ გავლენას ახდენს ადამიანის კოგნიტური მიჯაჭვულობა ტრამვული მოვლენების შედეგების მიმართ,  ასევე გავლენას ახდენს, პიროვნული თვისებები, ექსტრავესია, ინტროვერსია,ემოციების გამოხატვის მიმართ ღიაობა,ნევროტულობა, ასევე დემოგრაფიული მაჩვენებლები,  სქესი,  სოციალური სტატუსი, ასაკი და სხვ.
     
    წარმოიდგინეთ, რომ თქვენი ძვიადღირებული,  ანტიკვაული ვაზა გადმოვარდა მაგიდიდან და გატყდა, ის ნაწილებად დაიშალა. რას იზამთ თქვენ? მოაგროვებთ ნაწილებს  და შეეცდებით ისევ გაამთელოთ ვაზა, თუ ახალ ორიგინალურ და საინტერესო  მოზაიკას შექმნით მისგან? ისინი ვინ ძველი ფომის ადგენას ცდილობენ ახალი ბზარებით, ცხოვრების ძველ სტილს დაუბრუნდნენ, რაც არ არის გამოსავალი. ხოლო  ისინი, ვინც ახალი ფიგურა მოიფიქრეს, ისინი  უფრო გახსნილები არიან, ახალი ცხოვრების წესის და მისი გაუმჯობესების მიმართ.
    იმ ადამიანების შემთხვევაში, ვინც  განიცადეს PTG, მათ უნდა ეხერხებოდეთ იყვნენ  მაქსიმალურად ზუსტი მსაჯულები იმ კო-ვარიაციისა,  რომელიც მიმდინარეობს მომხდარ ფაქტსა და  მის თანმდევ პირვნულ ცვლილებას შორის.  მრავალი კვლევა აჩვენებს რომ შეფასებები ამ კო-ვარიაციისა დაფუძნებულია ილუზიურ კორელაციაზე, რამდენადაც პიროვნება,  რომელიც მოელის კავშირს ამ 2 მომენტს შორის, მიდრეკილია გადააჭარბოს  მნიშვნელობა იმ ცვლილებისა რაც მოხდა, ან შესაძლოა იგულისხმოს და დასკვნა გააკეთოს კავშირზე,  რომელიც არ არსებობს. PTG გამოკვლევებში ხშიად მონაწილეობას იღებენ ხოლმე ის ქალები,  რომლემაც გდაიტანეს მკერდის კიბო.
    მონაწილეებს თხოვენ შეაფასონ სკალაზე ის ზრდა რაც განიცეს მათ,  ამ დაავადების შემდგომ. იმისთვის რომ  მათ ზუსტი შეფასება მოახდინონ, უნდა შეადარონ საკუთარი ამჟამინდელი პიროვნება მას, ვინც იყვნენ ისინი ამ დაავადებამდე. ფსიქოლოგიური ლიტერატურები მიგვითითებენ, რომ ადამიანები აპროტესტებენ თავიანთ წარსულს  რათა უკეთ წამოაჩინონ საკუთარი თავი აწმყოში. შახტერი ამბობდა რომ: გადაჭარბება, წარსული გამოცდილებების სიმძიმისა, არის ერთ-ერთი  გზა განამტკიცონ ადამიანებმა თავიანთი ამჟამინდელი სტატუსი.
    საკუთარი თავის ვალიდურ შეფასებას კიდევ ერთი მომენტი უშლის ხელს, წარსულის გახსენებისას მათ  არა-სასურველი სტიმული ემუქრებათ, რომლის გახსენება ისევ მძიმეა. საყურადღებოა ვიცოდეთ, რომ . PTG   ზრდის შემთხვევები, ზოგადად, ბევრად აღემატება ფსიქიკური დარღვევების მაჩვენებელს..
    PTG შეიძლება ახასიათებდეს არა მხოლოდ პიროვნებას, არამედ ოჯახსაც, როგორც სისტემას.ვიეტნამის ერთ-ერთ ციხეში  Hanoi Hilton -ში მჯდარმა ტყვემ, რომმელმაც 8 წელი გაატარა იქ, ადასტურებს    2 რამეს:
    -          მათი უმეტესობა განიცდიდა პოსტ-ტრამვატულ ზდას  ამ გამოცდილებისგან
    -         ისინი, ვისაც ყველაზე საშინელი ტრამვები ჰქონდათ(შიმშილი, მუდმივი წამება და სხვ) ათეულობით წლის შემდეგ,  უფრო დიდ პოსტ-ტრამვატულ ზდას განიცდიდნენ.
    მიუხედავად იმისა ,რომ ყველა   მათგანი უარს აცხადებდა ისევ გაეარათ ეს  გამოცდილება,  ისინი ამბობდნენ რომ გაცილებით უკეთესი და ძლიერი პიოვნებები გახდნენ.
     
    პოსტ-ტრამვატული ზრდის ერთ-ერთი  ნათელი  მაგალითია ველო-მრბოლელი Lance Armstrong,  რომელსაც 1996 წელს ფილტვებისა და ტვინის სიმსივნე დაუდგინეს, 1997 წელს ის საბლოოდ განიკურნა კიბოსგან და კიდევ ერთხელ  გახდა  Tour de France-ის ჩემპიონი.  იგი  აცხადებდა რომ: უკან იხედება და ხვდება რომ არაფერს შეცვლიდა,რომ საოცრად გაიზარდა და გაძლიერდა ამ 2 წლის განმავლობაში. ერთ-ერთი პიანისტი, რომელიც დროებით იყო პარალიზებული, ამბობდა რომ ეს იყო საუკეთესო რაც მას ოდესმე შემთხვევია და რომ ის არაფერს შეცვლიდა.
       როცა კვლევების დროს რესპოდენტს ესმევა კითხვა, აღნიშნოს 1 ცვლილება მაინც რომელიც მან  განიცადა ტრამვის შემდეგ და ვთქვათ  ის ამბობს:  „უფრო  მეტ დროს ვატარებ იმ ადამიანებთან ვინც მიყვარს“-არ არსებობს ზუსტი ინფორმაცია იმისა,  ნამდვილად ეს არის ყველაზე ღირებული  რაც მან შესძინა ცხოვრებას,
     თუ უბრალოდ უფრო მნიშვნელოვანია ვიდრე სხვა,რიგი უარყოფითი ცვლილებები, რომელსაც ის შეიძლება განიცდიდეს.  Tedeschi and Calhoun  აცნობიერებენ რომ ადამიანებს რომლებიც განიცდიან, კრიზისულ სიტუაციებს ტიპიურად განიცდიან დისტრესულ ემოციებს და გამოიხატება დისფუნქციურობაც ამ გამოცდილებებზე ფიქრისასაც და, რომ პოსტ-ტრამვატული ზრდის არსებობა დისტრესს ბოლოს არ უღებს და ისინი ხშირად თანაარსებობენ და მიუხედავად მათი თანაარსებობისა, პოზიტიური ცვლილებები დომინანტობენ ნეგატიურ ცვლილებებზე მეტად.  ასეთ შემთხვევაში ადამიანები ხელმძვანელობენ ლოგიკით: „რაც არ მკლავს მაძლიერებს“ და „ყველა დანაკარგი რაღაცის მომტანია“.  
    ხშირად ქალებში უფრო  მეტად შეინიშნება ზრდა, ვიდრე  მამაკაცებში. გამოკითხული  800მდე მამაკაცი და ქალი ქვრივებიდან, აღმოჩნდა რომ ქალები უფრო მეტად ამჟღავნებდნენ მიდრეკილებას აღენიშნათ  პიროვნული,პოზიტიური ზრდის შესახებ, ვიდრე მამაკაცები. Bonanno, Wortman-ის გამოკვლევებმა ასევე აჩვენეს, რომ დაქვრივებული მამაკაცების თვით-შეფასება გაცილებით დაბალი იყო, ვიდრე მათი, ვისი მეორე ნახევრებიც ცოცხლები იყვნენ, მაშინ როცა, ქალებთან დაქვრივებულთა თვით -შეფასება საგრძნობლად სჭარბობდა.
    http://psyjournals.ru/files/44244/Inclusive_edu_Alexandrova.pd
    http://data.psych.udel.edu/abelcher/Shared%20Documents/
    3%20Psychopathology%20(27)/Tedeschi,%20Calhoun,%202004.pdf
    http://www.dcoe.health.mil/Content/Navigation/Documents/Garlington%20Post-traumatic%20Growth.pdf  
     
    ავტორი :-გვანცა- კომენტარები (0)

    კომენტარები  
    გაზიარება
    მსგავსი თემები :
    | ფსიქოლოგია |
       
  • კომენტარის დასატოვებლად უნდა გაიაროთ ავტორიზაცია !
  •  
    საკვანძო სიტყვები  
    პროფესიული ცენტრი, პროფ. სასწავლებელი კოლეჯი სახელმძღვანელოები ავტოსკოლები გამოცემები პედაგოგები რეპეტიტორები წიგნების მაღაზიები კომპიუტერული ტექნიკა სადღესასწაულო ცენტრები ქორეოგრაფიული სკოლები, სტუდიები, ანსამბლები ბიბლიოთეკები საგანმანათლებლო რესურსები საბავშვო მაღაზიები სამეცნიერო პორტალები უცხო ენები საბავშვო ბაღი, ბაგა-ბაღი არასამთავრობო ორგანიზაციები (სასწავლო პროგრამები) განათლება საზღვარგარეთ ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლა ხელოვნების სკოლები, სტუდიები დამატებითი განათლება (კურსები, სხვა...) სპორტული სკოლები, სტუდიები მთარგმნელთა ბიუროები, თარჯიმნები უმაღლესი სასწავლებელი სწავლა საზღვარგარეთ, სტიპენდიები და გრანტები
    ანონსი  
     
    მთავარი   მოსწავლეებისთვის   სტუდენტებისთვის
     

    პედაგოგთა შორის ყოველთვის იყო ცნობილი ჭეშმარიტება, რომ უმაღლესი განათლების მიღების დამადასტურებელი დიპლომის მიღება - ფინიში არაა, ეს - მხოლოდ სტარტია:  
     
    მშობლებისთვის   პედაგოგებისთვის   ადმინისტრატორებისთვის
       
    ავტორიზაცია
    შესვლა
    დაგავიწყდათ პაროლი; ?
    დარეგისტრირდით !
    ურჩიეთ საიტი მეგობარს !
    სიახლეების გამოწერა
     
    ჩვენი მეგობრები
     
    სიახლეები  
     

    RSS
    | ავტორიზაცია | რეგისტრაცია | პროექტის შესახებ | წესები და პირობები
    იპოვეთ შეცდომა? | გვაცნობეთ პლაგიატის შესახებ
    საავტორო უფლებები დაცულია © www.education.ge - 2022