მთავარი მოსწავლეებს აბიტურიენტებს სტუდენტებს მშობლებს პედაგოგებს ადმინისტრატორებს რეკლამა გალერეა
FORUM
 
   პროფესიული სკოლა  "ინტერსერვისი" გიწვევთ მზარეულის სასერტიფიკატო პროფესიულ კურსებზე.  დამატებითი ინფორმაციისთვის დარეკეთ 571 333 881, 577722709      
RSS
რესურსები
აქტიური მომხმარებლები
ალექსანდრე ეჯიბაძე  
მზია გიგუაშვილი  
ნანა ხახუტაიშვილი  
მარიამი ნარიმანაშვილი  
ნინო ბაიდოშვილი  
ვიკა  
თიკა გამყრელიძე  
ნათია სორდია  
მარიამ დავითაშვილი  
ქეთევანი ვარდანაშვილი  
 
ახალი კომენტარები
  • მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდების ტესტები და სწორი პასუხები /Cat-ის საგამოცდო სისტემაზე მუშაობა გრძელდება/
  • გთხივთ დადოთ მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდაზე გამოყენებული ბიოლოგიის ტესტები და პასუხები და მირჩიეთ რა უნდა გავითვალისწინო გავდივარ გამოცდაზე და ვნერვიულობ
  • ar aris dzalian rtuli,mtavaria mondomeba :*
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • -------
  • მათემატიკური პირამიდების საოცრება
  • dz magaria
  • 1992-93 წლების ომის შემდგომი ტრავმა აფხაზეთიდან დევნილებში
  • ბოლომდე რატომ არ დაიდო? :/
  • აზრი აქვს ცხოვრებას ... ცხოვრების მოლოდინში?
  • მოლოდინის რეალიზაცია მხოლოდ შენზე არ არის დამოკიდებული, თუ დავუკვირდებით ყველაფერი ეს ალბათობაზეა აგებული,
  • დედამიწის სიხშირე და ადამიანის ტვინი. რატომ უნდა გარდაიქმნას ადამიანი?
  • cota fizika unda icode es rom gaigo da me ver gavigeb
  • მე ვერ დავამატებ ტესტს?
  • შენც შეგიძლია დამატება. სადაც ტესტებს ნახულობ , იქვე არის "დაამატე ტესტი" . ამას დააწექი და შექმენი.
  • მერე რა იყოს და იმედია მაქსიმალურად ყველა ჩავაბარებტ წარმატებებიიიიიიიიი
  • მეცხრე კლასის ბოლოს, რომ გამოცდებია ძნელია?
  • მეცხრე კლასის გამოცდები ადვილია ჩავაბარე ძირითად საგნებშია მაგრამ საწიროა მერწმუნეთ

     
     

    ამ გვერდზე გაერთიანებებს გამოაქვთ შემუშავებული რეკომენდაციები ან აქტუალური პრობლემები, რომლებიც ითხოვენ საზოგადოებრივ განხილვას. აქტიურად ჩაერთეთ ამ პროცესში,   გამოხატეთ თქვენი დამოკიდებულება და   წინადადებები.


                                                           
    “პროფესიული დაღლილობის” სინდრომი. ნანახია (12950) - ჯერ 26 სექტემბერი 2009

    ნებისმიერი სამუშაოს შესრულების პროცესს თან ერთვის ფიზიკური, ნერვული და ფსიქიკური დატვირთვები. მრავალი კვლევით დადგენილია, რომ პედაგოგიურ საქმიანობა გამოკვეთილად დაკავშირებულია ამ სახის დატვირთვებთან. მხედველობაში გვაქვს არა მხოლოდ შრომის პირობებთან უშუალო კავშირში მყოფი ფიზიოლოგიური ფაქტორები: ჰიპოდინამია,მხედველობის, სმენისა და მეტყველების აპარატებზე დატვირთვა და ა.შ. საუბარია უპირველეს ყოვლისა ფსიქოლოგიურ და ორგანიზაციულ სირთულეებზე, ”ფორმაში” მუდმივი ყოფნის აუცილებლობა, ურთიერთობის ერთფეროვნება, ემოციური განტვირთვის არ არსებობა, სამუშაო დღის განმავლობაში კონტაქტების დიდი რაოდენობა და სხვა. დაძაბულობა ვლინდება მომატებულ გაღიზიანებასა და დაქანცვაში, მოუსვენრობაში, სხეულის კუნთების დაძაბვაში, გახშირებულ სუნთქვაში, გულისცემაში. გარდა ამისა შესაძლებელია სხვა ინდივიდუალური მოვლენები.როდესაც დაძაბულობა მიაღწევს გარკვეულ დონეს ორგანიზმი ცდილობს დაიწყოს თავდაცვა. ეს ვლინდება გაურკვეველ ან გათვითცნობიერებულ მისწრაფებაში მოხდეს მოსწავლეებთან ურთიერთობების შემცირება ან ფორმალური სახის მიცემა.

    ამ სინდრომს გააჩნია სამი ძირითადი სტადია.

    პირველი სტადია მჟღავნდება სამსახურებრივი ფუნქციები შესრულებაში,გარკვეული საკითხების დავიწყებაში, მარტივად რომ ვთქვათ, რასაც ყოველდღიურობაში ხუმრობით ვარქმევთ ”სკლეროზს”, მაგალითად, შეტანილია თუ არა საჭირო ჩანაწერი დოკუმენტაციაში, დასმულია თუ არა დაგეგმილი შეკითხვა და თუ მიღებულია მასზე პასუხი. როგორც წესია ამ სახის პირველად სიმპტომებს ყველა როდი აქცევს ყურადღებას და გადააქვთ სკლეროზის თემაზე არსებულ უამრავ ხუმრობაში.
    ნერვულ - ფსიქიკური დატვირთვების მოცულობიდან და პიროვნული თავისებურებიდან გამომდინარე პირველი სტადია შეიძლება ფორმირდებოდეს სამი - ოთხი წლის განმავლობაში.

    მეორე სტადიაზე შეინიშნება სამუშაოსადმი ინტერესის, ურთიერთობის ( მ.შ. არა მხოლოდ სამსახურებრივი, არამედ ოჯახშიც და მეგობრებთანაც ) მოთხოვნილების დაქვეითება, კვირის ბოლოსთვის აპათიის ზრდა, სომატური ხასიათის სიმპტომების გამოაშკარავება ( ძალ - ღონე გამომელია,ენერგიისგან დავიცალე,), თავის ტკივილი საღამოობით, უსიზმრო ”მკვდარი ძილი”, ხშირი გაციება, მომატებული გაღიზიანება, რაც პიროვნებას წინად ნაკლებად ახასიათებდა.
    ამ სტადიის ფორმირების პერიოდი ხუთ - თხუთმეტ წელიწადს აღწევს..
    მესამე სტადია წმინდა პიროვნულ ასპექტებში იკვეთება. მისთვის დამახასიათებელია სამსახურისადმი და მთლიანად ცხოვრებისადმი ინტერესის დიდ წილად დაკარგვაა.
    ვლინდება ემოციური გულგრილობა,ენერგიის ნაკლებობა. ამ სტადიაზე პიროვნებას უფრო სიამოვნებს ბუნებასთან და ცხოველებთან ვიდრე ადამიანებთან ურთიერთობა. ეს სტადია პროფესიული საქმიანობის ათიდან - თხუთმეტ წლამდე პერიოდში ყალიბდება.

    ძალიან მუქ ფერებში ხომ არ ავსახეთ პრობლემის სურათი? ნამეტანი ტრაგიკული ხომ არ გამოვიდა მისი აღწერა? ტრაგედიას ეს არავითარ შემთხვევაში არ წარმოადგენს.
    მთელ რიგ ქვეყნებში არა მხოლოდ მართვისა თუ სხვა თეორიებში, არამედ პრაქტიკაშიც დიდი ხანია წესად იქცა სამსახურში მუშაკის ჰორიზონტალური გადანაცვლება, იქ სადაც ეს სპეციფიკიდან გამომდინარე შეუძლებელია მას ნაწილობრივ უცვლიან ან უვსებენ ფუნქციებსა და მოვალეობებს. არსებული გამოცდილება გვიჩვენებს, რომ დაძაბულობის შედეგად ”პროფესიული დაღლილობის” სიმპტომის საწინააღმდეგო ეფექტური მეთოდია თვით რეგულაციისა და თვით აღდგენის ხერხებისა და საშუალებების აქტიური გამოყენება.
    თვით რეგულაცია - წარმოადგენს საკუთარი ფსიქო- ემოციური მდგომარეობის მართვას, რომელიც მიიღწევა ადამიანის მიერ თავის თავზე სიტყვის, აზროვნებით შექმნილი სახეებით ზეგავლენის მოხდენის შედეგად, სუნთქვის რეჟიმისა და კუნთების ტონუსის კონტროლითა და წარმართვით. შეიძლება შეგექმნათ შთაბეჭდილება, რომ საუბარი გვაქვს რაღაც მიუღწეველ და ურთულეს მატერიებზე. წარმოიდგინეთ, რომ არა თვით რეგულაციის უმეტესი ხერხი და საშუალება თქვენთვის კარგადაა ცნობილი, უბრალოდ არ იყენებთ მათ. თუ დაგაინტერესათ ამ საკითხებმა დასვით შეკითხვა საიტის თქვენთვის განკუთვნილ გვერდზე, ვეცდებით მოგაწოდოთ რეკომენდაციები ორგანიზმის ბუნებრივი ხერხებით რეგულაციისა და თვით რეგულაციის თაობაზე.

    გაზიარება

    ავტორი :Adminstrator კომენტარები (0)

    კომენტარები  
    გაზიარება
       
  • კომენტარის დასატოვებლად უნდა გაიაროთ ავტორიზაცია !
  •  
    საკვანძო სიტყვები  
    ავტოსკოლები კომპიუტერული ტექნიკა საგანმანათლებლო რესურსები ქორეოგრაფიული სკოლები, სტუდიები, ანსამბლები არასამთავრობო ორგანიზაციები (სასწავლო პროგრამები) დამატებითი განათლება (კურსები, სხვა...) უცხო ენები სწავლა საზღვარგარეთ, სტიპენდიები და გრანტები ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლა ბიბლიოთეკები პროფესიული ცენტრი, პროფ. სასწავლებელი ხელოვნების სკოლები, სტუდიები კოლეჯი განათლება საზღვარგარეთ პედაგოგები რეპეტიტორები საბავშვო მაღაზიები სადღესასწაულო ცენტრები უმაღლესი სასწავლებელი სახელმძღვანელოები წიგნების მაღაზიები სპორტული სკოლები, სტუდიები გამოცემები მთარგმნელთა ბიუროები, თარჯიმნები სამეცნიერო პორტალები საბავშვო ბაღი, ბაგა-ბაღი
    ანონსი  
     
    მთავარი   მოსწავლეებისთვის   სტუდენტებისთვის
     

    პედაგოგთა შორის ყოველთვის იყო ცნობილი ჭეშმარიტება, რომ უმაღლესი განათლების მიღების დამადასტურებელი დიპლომის მიღება - ფინიში არაა, ეს - მხოლოდ სტარტია: ცხოვრებისა და პროფესიული გზის ეტაპის მიუხედავად მასწავლებელი ვერასოდეს ვერ მიიჩნევს განათლებას დასრულებულად, ხოლო საკუთარ კონცეფციას საბოლოოდ ჩამოყალიბებულად. პროფესიული საქმიანობის განმავლობაში ის ყოველთვის იმყოფება ძიებისა და თვითგანათლების პროცესში, სწრაფად ცვალებად პირობებში  მუდმივად უნდა იყოს მზად ცოდნისა და პროფესიული უნარ-ჩვევების განახლებისა და დახვეწისათვის. მოწინავე ქვეყნების გამოცდილება გვიჩვენებს, რომ თვითგანათლებაში შედეგი მიიღწევა:
     
    მშობლებისთვის   პედაგოგებისთვის   ადმინისტრატორებისთვის
       
    ავტორიზაცია
    შესვლა
    დაგავიწყდათ პაროლი; ?
    დარეგისტრირდით !
    ურჩიეთ საიტი მეგობარს !
    სიახლეების გამოწერა
     
    ჩვენი მეგობრები

    alt  


     

    ინგლისური ენის
    შესწავლა სწრაფად

    alt

     


     
    სიახლეები  
     

    RSS
    | ავტორიზაცია | რეგისტრაცია | პროექტის შესახებ | წესები და პირობები
    იპოვეთ შეცდომა? | გვაცნობეთ პლაგიატის შესახებ
    საავტორო უფლებები დაცულია © www.education.ge - 2021