აქტიური მომხმარებლები |
|
ალექსანდრე ეჯიბაძე |
|
მზია გიგუაშვილი |
|
ნანა ხახუტაიშვილი |
|
მარიამი ნარიმანაშვილი |
|
ნინო ბაიდოშვილი |
|
ვიკა |
|
თიკა გამყრელიძე |
|
ნათია სორდია |
|
მარიამ დავითაშვილი |
|
ქეთევანი ვარდანაშვილი |
|
|
ახალი კომენტარები |
|
ar aris dzalian rtuli,mtavaria mondomeba :* |
მე ვერ დავამატებ ტესტს? |
შენც შეგიძლია დამატება. სადაც ტესტებს ნახულობ , იქვე არის "დაამატე ტესტი" . ამას დააწექი და შექმენი. |
„ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ? |
mxolod am kriteriumebit adgent bavshvi nu adamiani aris tu ara rindigo?iqneb raime metodi shemogetavazebinat,romlis mixedvitac gavarkvevdit misi auris fersa tu taobisadmi identobas
... |
|
|
|
|
თუ გსურთ მოიძიოთ საინტერესო და სასარგებლო პუბლიკაციები, მოსაზრება და რეკომენდაციები - პერიოდულად გაეცანით ამ გვერდს. მოხარულნი ვიქნებით, თუ თქვენ გამოაქვეყნებთ ასეთი ხასიათის მასალებს და კოლეგებს გაუზიარებთ პრაქტიკული გამოცდილებას. მათ მაგიერ წინასწარ გიხდით მადლობას.
|
პედაგოგის წარმატებულობის თვითანალიზი და თვითშეფასება
ნანახია (46533) - ჯერ
|
19 მარტი 2010 |
ყველა პედაგოგისთვის კარგად არის ცნობილი, რომ წარმატების მისაღწევად მხოლოდ სპეციალური ცოდნა არ არის საკმარისი. ცნობილია ისიც, რომ ყოველი გაკვეთილის მსვლელობის თუ მოსწავლესთან ურთიერთობის ნებისმიერ, უმნიშვნელო ეპიზოდშიც კი, მასწავლებელს მოეთხოვება დიდი ოსტატობა. მაგრამ სწავლისა და აღზრდის მრავალწახნაგოვან და ურთულეს პროცესში მასწავლებლის ქმედების, განწყობის, მოსწავლის მიმართ დამოკიდებულების, ინდივიდუალური მიდგომისა და ურთიერთ კავშირის დამყარების ფორმალური წესით გაანალიზება ნაკლებად ეფექტური და შედეგის მომტანია. ალბათ თვით მასწავლებელზე უკეთ ვერავინ ვერ შესძლებს სუსტი და ძლიერი მხარეების, ხარვეზების ან პირიქით წარმატებულობის გაანალიზებას. ვიცით, რომ საკუთარი ხედვით და შეფასების განსხვავებული კრიტერიუმით ბევრ სპეციალისტს უცდია ამგვარი ანალიზის გაკეთება. მრავალი პრაქტიკოსი პედაგოგიც არა ერთხელ დაფიქრებულა ამის თაობაზე. როდესაც ერთ-ერთ საკმაო გამოცდილების მქონე მასწავლებელს მივმართეთ პედაგოგის საქმიანობის ანალიზისა და შეფასების შესაძლო კრიტერიუმების თაობაზე განმარტებისთვის, მან ასე გვიპასუხა:
”პედაგოგის შრომისა და წარმატებულობის შეფასების ყველაზე ობიექტურ კრიტერიუმად ალბათ რეალური შედეგი უნდა მივიჩნიოთ და ის არა მხოლოდ დღევანდელი გაკვეთილის შედეგში უნდა დავინახოთ. მრავალი წლის შემდეგ ეს შედეგი უფრო თვალნათლივ გამოჩნდება და ან სიამაყეს და ბედნიერებას მოგგვრის ან გულს გატკენს.” განსხვავებული ასაკის, გამოცდილებისა და სპეციალობის შვიდ პედაგოგს შევთავაზეთ რამდენიმე წუთში, ყოველგვარი წინასწარი მომზადების გარეშე მოკლე ფრაზის სახით ჩამოეთვალათ 5 ან 6 მოსაზრება, რომელიც შეიძლება გამოყენებულ იქნას პედაგოგის წარმატებულობის თვითანალიზისა და თვითშეფასებისთვის. ავკრიფეთ მოწოდებული წინადადებები, არ მოგვიხდენია მათი რედაქტირება და არც ლოგიკური თანმიმდევრობით დალაგება და გვსურს შემოგთავაზოთ, ძვირფასო პედაგოგებო, თვითანალიზის მიზნით გასცეთ პასუხი ყველა ამ მოსაზრებას და თვითონვე მოძებნოთ მათ შორის არსებული ორგანული კავშირი.
ჩამოთვლილ მოსაზრებებს უპასუხეთ: ”დიახ”,”არა” ან "ნაწილობრივ", ამის შემდეგ კვლავ დაუბრუნდით თითოეულ პუნქტს, გააანალიზეთ თქვენივე შეფასება, იპოვეთ თქვენთვის პრობლემატური ასპექტები და გააკეთეთ დასკვნები. 1. ბავშვები დიდი სიამოვნებით ისმენენ ჩემს მონაყოლს 2. მიყვარს ცოდნის მუდმივი შევსება და განახლება 3. ადამიანების მიმართ ვარ ყურადღებიანი 4. საკუთარ თავს ვგრძნობ ბედნიერ, მხიარულ ადამიანად 5. არ მიჩნდება შინაგანი დაბრკოლება სკოლაში ბავშვებთან დიდი ხნით დარჩენა საჭირო თუ გახდა 6. დიდი სიამოვნებით ვღებულობ მონაწილეობას სასკოლო მუსიკალურ საღამოებში 7. არ ვიღლები ბავშვებთან ხანგრძლივი ურთიერთობისგან, ისინი მუხტს მმატებენ, მათთან ყოფნა საინტერესო და სახალისოა 8. მიყვარს საგანი, რომელსაც ვასწავლი. დიდი გულმოდგინეობით ვაგროვებ მასალას, რომელიც დამეხმარება მუშაობაში 9. ყოველთვის ვცდილობ ბავშვებში დავინახო და განვავითარო ყველაზე ღირებული და წარმატების მომტანი თვისებები 10. ყოველთვის ვეცდები თითოეულ ბავშვს მოვექცე პატივისცემით, არ განვასხვაო ერთმანეთისგან და ცალკეულების მიმართ არ გამოვიჩინო ნეგატივური დამოკიდებულება 11. მომდევნო გაკვეთილისთვის სახლში მომზადება ჩემში არ იწვევს ნერვულობას. ყოველდღიურად ამის კეთების სურვილი არ მიქრება 12. მე არ ვარდები პროსტრაციაში, თუ ხელმძღვანელები ესწრებიან ჩემს გაკვეთილებს. შემიძლია რჩევის მოსმენა ან ნაკლოვანების თაობაზე მოცემული რეკომენდაციის გაზიარება და დასკვნის გამოტანა. 13. მყოფნის შინაგანი ძალა იმისათვის, რომ გაწონასწორებულად და კეთილმოსურნეობით მოვექცე ახლობელ ადამიანებს და რაც გინდა მოხდეს სკოლაში ჯავრს არ ვიყრი საკუთარ შვილებზე. 14. ძალიან მიყვარს საგანში, რომელსაც ვასწავლი, ფსიქოლოგიაში, პედაგოგიკაში, სპეციალური ლიტერატურის, აგრეთვე მემუარების, მსოფლიო კლასიკის კითხვა. 15. არაფერი არ მახარებს ისე, როგორც კარგი, მრავალფეროვანი მუსიკა 16. შემწევს უნარი კვირის განმავლობაში შევინარჩუნო და გავანაწილო საკუთარი ძალები 17. დიდი სიამოვნებით ვაკეთებ ფიზიკურ ვარჯიშებს 18. არ მიყვარს მონოტონური, ერთფეროვანი საქმის კეთება 19. საკუთარი სიხალისით, სიხარულით, შეუპოვრობით და დაინტერესებულების პირადი მაგალითით მე შემიძლია საქმეში ჩავაბა ყველა მოსწავლე 20. მოსწავლეებთან ერთად ყოველთვის ვიგონებ რამე ახალს, საინტერესოს ამიტომ ისინი არ მეშვებიან გაგრძელების მოთხოვნით 21. ბავშვებთან ერთად დავდივართ ლაშქრობაში, ვდგამთ სპექტაკლებს, აღვნიშნავთ დაბადების დღეებს 22. ივლისის თვეში უკვე მოვიწყენ ხოლმე, ველოდები სექტემბრის მოსვლას და ჩემს მოსწავლეებთან შეხვედრას 23. ყოფილ მოსწავლეებს ვუყვარვარ როგორც მეორე დედა, ყოველთვის უხარიათ შეხვედრა, მომმართავენ და მადლიერებით იღებენ რჩევას 24. ჩემი მსოფლმხედველობისა და მსოფლშეგრძნობის საფუძველში დევს ბედნიერება და სიხარული 25. ყველა გაკვეთილზე ვცდილობ მოვიძიო ურთიერთობის ახალი ნაკადულები, გზები, ბილიკები 26. დიფერენცირებული მიდგომა ჩემთვის ნიშნავს გაუგო თითოეულ მოსწავლეს, მის შესახებ ვიცოდე რაც შეიძლება მეტი, მქონდეს განსაკუთრებული და სანდო ურთიერთობები, ვეხმარებოდე ცხოვრებისეული არჩევნის გაკეთებაში, წინსვლისკენ მოძრაობაში. 27. ვცდილობ ადამიანზე არასდროს არ ვილაპარაკო ცუდად 28. მე მიყვარს მიმოწერა ჩემს მოსწავლეებთან 29. ბევრი საინტერესო რამ ვიცი ჩემს ოჯახზე 30. კეთილმოსურნე დამოკიდებულება გამაჩნია ჩემი სკოლის მიმართ და ხშირად ვყვები მის მიღწევასა და უპირატესობაზე 31. დადებითი დამოკიდებულება გამაჩნია სკოლაში მოსწავლეთა სტიმულირების მიმართ, შემიძლია დავინახო ბავშვების წარმატებები და წავახალისო ისინი 32. ძალიან ვღელავ, როდესაც ვატარებ ღია გაკვეთილს, მაგრამ მისი დასრულების შემდეგ განვიცდი კმაყოფილების გრძნობას 33. მე პატივს ვცემ ჩემს კოლეგებს 34. ვცდილობ ვიყო გულახდილი, მაგრამ: • ყოველთვის ვამბობ სიმართლეს; • მხოლოდ ნაწილობრივ ვიძახი სიმართლეს 35. მე პატივს ვცემ თითოეული ბავშვის ინტერესს, მის ინდივიდუალურ და ბავშვთა კოლექტივის აზრს 36. არასოდეს არ დავცინი ბავშვებს 37. კეთილსინდისიერად ვასრულებ ადმინისტრაციის დავალებას 38. გარდა სკოლისა გამაჩნია სხვა მდგრადი შემოქმედებითი ინტერესები 39. მიყვარს კარგად ჩაცმა 40. თვითგანათლება - ჩემი ძლიერი მხარეა 41. შემწევს უნარი გამოვკვეთო და კონკრეტულად დავსახო მიზანი 42. საერთო საქმიანობას მე ვგეგმავ ბავშვებთან ერთად 43. მე შემიძლია შევქმნა ისეთი პირობები ბავშვი, რომ გათავისუფლდეს კომპლექსებისგან და გამოავლინოს საკუთარი ნიჭი და უნარი
ყველას გთავაზობთ კომენტარის სახით გამოხატოთ საკუთარი აზრი წარმატებულობის თვითანალიზისა და თვითშეფასების შემოთავაზებული ფორმის თაობაზე, შეავსოთ აღნიშნული ნუსხა თქვენი მოსაზრებებით ან მოგვაწოდოთ უკვე არსებულის თქვენებური რედაქცია და შემდგომში ერთობლივად ვიმსჯელოთ თვითანალიზისა და თვითშეფასების ამ ფორმაზე. |
ავტორი :Adminstrator |
კომენტარები (9) |
|
კომენტარები |
|
|
მოგესალმებით, მინდა მოგახსენოთ, თქვენი საიტი ბევრ ახალ ინფორმაციას შეიცავს, რასაც სიამოვნებით ვკითხულობ. რაც შეეხება თვითშეფასებას, ვეთანხმები ნარის გამოხმაურებას. |
მაია ეკალაძე |
13 სექტემბერი 2011 |
|
momewona, kargi iyo, magram mimaCnia, maswavlebeli Semoqmedi unda iyos da TviTon SeZlos kriteriumebis Seqmna maswavleblis eTikis kodeqsis gaTvaliswinebiT.
Cemi azriT 34-e punqti sakamaToa, aseve ar mesmis, ratom unda vusmino musikas, kargi mascavlebeli rom merqvas..musikis sawinaagmdego araferi maqvs, magram iqneb ufro natlad axsnat ratom? damainteresa 29-e muxlmac, sakutar ojaxze unda icodes mascavlebelma saintereso ambebi?albat iqulisxmeba, rom saintereso ojaxi unda hqondes maswavlebels?
erTi survili maqvs, mokrZalebiT,iqneb iTanamSromloT filologTan?
laTinuri Sriftistvis bodiSs vixdi, qartuli ver davayene, kompiuters aqvs problema. |
ელენე ფუტკარაძე |
11 სექტემბერი 2011 |
|
საინტერესო თვითშეფასების ფორმაა მოცემული, თუმცა მგონია, რომ ყველა კრიტერიუმს ერთი ადამიანი ვერ დააკმაყოფილებს...ყველა მასწავლებელს უნდა ჰქონდეს გათავისებული უდიდესი პასუხისმგებლობა, რასაც ბავშვებთან მუშაობა აკისრებს, მახსენდება დუმბაძის სიტყვები – "მასწავლებელი უნდა იყოს მუდამ თანამედროვე...", თან ისეთი, რომელიც მაღალ ღირებულებებს შეინარჩუნებს...კიდევ დიდი მნიშვნელობა აქვს გამოცდილებას – ჩვენც ბევრ რამეს ვსწავლობთ ახალი თაობისაგან |
სოფიო ბარბაქაძე |
18 იანვარი 2011 |
|
<p>პედაგოგისათვის გასაზიარებელია ეს რჩევები<span style="white-space: pre;"> </span>სოფიო ბარბაქაძე</p>
<p> </p> |
|
რაც წავიკითხე ძალიან საინტერესო და სასარგებლოა პედაგოგებისათვის,
აქ ყველა ის სასურველი თვისებაა
მოცემული, რაც აუცილებელია თანამედროვე მასწავლებლისათვის. |
გიორგი ჭაუჭიძე |
22 მარტი 2010 |
|
ერთი შეხედვით, ზედმეტი და უადგილო ფრაზებიც არის, მაგრამ დაკვირვების
შემდეგ მომეჩვენა, რომ საინტერესოა ყველა მათგანი. აუცილებელია რამოდენიმე მუხლი გაერთიანდეს. არის გრამატიკული შეცდომებიც. |
|
მოგესალმებით. მინდა გითხრათ,რომ თვითშეფასების ამ ფორმას დავამატებდი კიდევ ერთ კრიტერიუმს,"ნაწილობრივ", რადგან ზოგიერთ კითხვაზე მხოლოდ "კი" და "არა" მთლად რეალურად არ ასახავს მდგომარეობას. რა თქმა უნდა, ეს პირადი აზრია, სხვისი აზრიც საინტერესო იქნება.
'
' |
ცისანა კურტანიძე |
19 მარტი 2010 |
|
ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით სწავლება ორიენტირებულია მოსწავლეზე, ჩამოთვლილი მოსაზრებები კი სრულყოფილად ასახავს მასწავლებლის წინაშე მდგარ უდიდეს პასუხისმგებლობას |
|
|
|
კომენტარის დასატოვებლად უნდა გაიაროთ ავტორიზაცია !
|
მთავარი |
|
მოსწავლეებისთვის |
|
სტუდენტებისთვის |
პედაგოგთა შორის ყოველთვის იყო ცნობილი ჭეშმარიტება, რომ უმაღლესი განათლების მიღების დამადასტურებელი დიპლომის მიღება - ფინიში არაა, ეს - მხოლოდ სტარტია:
|
|
|
|
|
|
მშობლებისთვის |
|
პედაგოგებისთვის |
|
ადმინისტრატორებისთვის |
|
|
|
|
|
|
|