მთავარი მოსწავლეებს აბიტურიენტებს სტუდენტებს მშობლებს პედაგოგებს ადმინისტრატორებს რეკლამა გალერეა
FORUM
 
 

თითოეული თქვენგანის დონაცია, ანუ შემოწირულობა  - მოემსახურება მის მხარდაჭერას, ფუნქციონირებასა და სრულყოფას!    

RSS
რესურსები
აქტიური მომხმარებლები
ალექსანდრე ეჯიბაძე  
მზია გიგუაშვილი  
ნანა ხახუტაიშვილი  
მარიამი ნარიმანაშვილი  
ნინო ბაიდოშვილი  
ვიკა  
თიკა გამყრელიძე  
ნათია სორდია  
მარიამ დავითაშვილი  
ქეთევანი ვარდანაშვილი  
 
ახალი კომენტარები
  • მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდების ტესტები და სწორი პასუხები /Cat-ის საგამოცდო სისტემაზე მუშაობა გრძელდება/
  • გთხივთ დადოთ მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდაზე გამოყენებული ბიოლოგიის ტესტები და პასუხები და მირჩიეთ რა უნდა გავითვალისწინო გავდივარ გამოცდაზე და ვნერვიულობ
  • ar aris dzalian rtuli,mtavaria mondomeba :*
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • -------
  • მათემატიკური პირამიდების საოცრება
  • dz magaria
  • 1992-93 წლების ომის შემდგომი ტრავმა აფხაზეთიდან დევნილებში
  • ბოლომდე რატომ არ დაიდო? :/
  • აზრი აქვს ცხოვრებას ... ცხოვრების მოლოდინში?
  • მოლოდინის რეალიზაცია მხოლოდ შენზე არ არის დამოკიდებული, თუ დავუკვირდებით ყველაფერი ეს ალბათობაზეა აგებული,
  • დედამიწის სიხშირე და ადამიანის ტვინი. რატომ უნდა გარდაიქმნას ადამიანი?
  • cota fizika unda icode es rom gaigo da me ver gavigeb
  • მე ვერ დავამატებ ტესტს?
  • შენც შეგიძლია დამატება. სადაც ტესტებს ნახულობ , იქვე არის "დაამატე ტესტი" . ამას დააწექი და შექმენი.
  • მერე რა იყოს და იმედია მაქსიმალურად ყველა ჩავაბარებტ წარმატებებიიიიიიიიი
  • მეცხრე კლასის ბოლოს, რომ გამოცდებია ძნელია?
  • მეცხრე კლასის გამოცდები ადვილია ჩავაბარე ძირითად საგნებშია მაგრამ საწიროა მერწმუნეთ

     
     

     

    შთაბეჭდილებებისა და განზრახვების დავიწყება ნანახია (5291) - ჯერ 24 თებერვალი 2013

    სიზმრისა და პათოლოგიური მოვლენების შესწავლამ აჩვენა ფროიდს, რომ მეხსიერებაში შეიძლება უეცრად ამოტივტივდეს ის, რაც ჩვენ დიდი ხნის დავიწყებული გვეგონა. ჩვენ ვვარაუდობთ, რომ დავიწყება თვითნებური პროცესია, რომელიც გარკვეული დროის განმავლობაში მიმდინარეობს. აღსანიშნავია, რომ დავიწყების დროს, ხდება შერჩევა ზუსტი შთაბეჭდილებებისა. დავუკვირდეთ, როგორია ორი ადამიანის შთაბეჭდილებები, რომლებმაც ერთად იმოგზაურეს და გარკვეული დროის შემდეგ ვნახოთ როგორია მათი მოგონებები.         ის რაც ერთისთვის მეხსიერებაში დარჩა როგორც მნიშვნელოვანი მოვლენა, მეორეს დაავიწყდა, ვითომ არც მომხდარა. ამასთან, ჩვენ არ გვაქვს არავითარი საფუძველი იმისა, ვივარაუდოთ, რომ კონკრეტული შთაბეჭდილება პირველისათვის ფსიქოლოგიურად უფრო მნიშვნელოვანი იყო, ვიდრე მეორისათვის. ნათელია, რომ მთელი რიგი მომენტები, რომელიც განსაზღვრავს შერჩევას მეხსიერებისათვის, ჩვენზე არ არის დამოკიდებული.   ფროიდი აღნიშნავს, რომ ახალგაზრდობაში მას ჰქონდა ფენომენალური მახსოვრობა (მაგალითად, მოსმენილი ლექცია შეეძლო სიტყვა-სიტყვით დაეკონსპექტებინა), თუმცა დროთა განმავლობაში გონებაში დაგროვილი ინფორმაციის გამოყენების უნარი ნელნელა სუსტდებოდა. ფროიდი დარწმუნდა, რომ რაც არ უნდა გასაკვირი იყოს ხელოვნურად შეხსენებით მას შეეძლო გაეხსენებინა იმაზე ბევრად მეტი, ვიდრე ელოდა. მას მაგალითად მოჰყავს, მასთან კონსულტაციაზე მისული პაციენტი, რომელიც ექიმს ახსენებს თავს და ამტკიცებს, რომ ის არაერთხელ იყო მასთან კონსულტაციაზე. ფროიდი ვერ იხსენებს ვერც პაციენტს, ვერც დროს, მაგრამ იგი საქმეს გამოცნობით იადვილებს, იმ შემთხვევაში თუ არსებობს ჩანაწერი ან პაციენტს აქვს ექიმისგან მიცემული ზუსტი მითითებები, ანუ შესაძლებელი ხდება გადამოწმება, რომელიც საქმეს უადვილებს ფროიდს. იგი რა თქმა უნდა იხსენებს პაციენტს და ამბობს, რომ იშვიათად ყოფილა შემთხვევა, რომ იგი ხუთი-ექვსი თვით შემცდარიყო იმ დროის გამოცნობაში, როცა მათი შეხვედრა შედგა. ასე მოხდა მაშინაც, როცა ფროიდი შეხვდა ნაკელბად ნაცნობ ადამიანს და თავაზიანობის გამო მოიკითხა ბავშვები, რომელთა ასაკზე წარმოდგენაც კი არ ჰქონდა. მამის მონაყოლის საფუძველზე, ბავშვების წარმატების მიხედვით, ფროიდმა ბავშვების ასაკი გამოიცნო.

    ფროიდი განასხვავებს შთაბეჭდილებებისა და განცდების დავიწყებას, ანუ დავიწყებას იმისა რაც იცი, განზრახვის დავიწყებისაგან. მისი აზრით დავიწყების ყველა შემთხვევას საფუძვლად უდევს უსიამოვნების მოტივი (Unlustmotive).   ფროიდის მიხედვით, უსიამოვნო შთაბეჭდილებების განდევნას ცნობიერებიდან, ანუ მათ დავიწყებას საფუძვლად უდევს დაცვის მექანიზმი, რეპრესია, ამის მიზანი - ეგოს მთლიანობის დაცვაა.  

    ლიტერატურა

    Фрейд З. (1901). Психопатология обыденной жизни. In: Психология бессознательного»: Просвещение; Москва; 1990.

    ავტორი :თიკა გამყრელიძე კომენტარები (0)

    კომენტარები  
    გაზიარება
    მსგავსი თემები :
    | ფსიქოლოგია |
       
  • კომენტარის დასატოვებლად უნდა გაიაროთ ავტორიზაცია !
  •  
    საკვანძო სიტყვები  
    პროგრამირება ფილოსოფია ტექნოლოგია კულტურა და ხელონება სხვა ლოგიკა სტატისტიკა საბირჟო საქმე გეოპოლიტიკა კულტუროლოგია ქიმია ასტრონომია სექსოლოგია საერთაშორისო ურთიერთობები სამართალი ეკოლოგია სოფლის მეურნეობა მენეჯმენტი ბუღალტერია და აუდიტი ფიზიკა პოლიტოლოგია ინვესტიციები სახელმწიფო მოწყობა და მართვა მართვა საბანკო საქმე მედიცინა, ჯანმთელობა ფინანსები და კრედიტი მშობლიური ენა და ლიტერატურა ზოოლოგია ფსიქოლოგია დაზღვევა უცხოური ლიტერატურა მრეწველობა, წარმოება მეწარმეობა რელიგია მეტალურგია პედაგოგიკა მეცნიერება და ტექნიკა მარკეტინგი და რეკლამა ვეტერინარია ჟურნალისტიკა უცხო ენები გეოგრაფია ტურიზმი გეოდეზია ეკონომიკა არქიტექტურა ელექტრონიკა ბიოლოგია მიფოლოგია გადასახადები ინფორმატიკა ისტორია ავიაცია საგამომცემლო საქმე და პოლიგრაფია მათემატიკა კულინარია კრიმინალისტიკა გეოლოგია ლოგისტიკა ტრანსპრტი მასმედია მუსიკა საბაჟო სისტემა ფიზკულტურა და სპორტი ჟურნალისტიკა და PR სოციოლოგია
    ანონსი  
     
    მთავარი   მოსწავლეებისთვის   სტუდენტებისთვის
     

    პედაგოგთა შორის ყოველთვის იყო ცნობილი ჭეშმარიტება, რომ უმაღლესი განათლების მიღების დამადასტურებელი დიპლომის მიღება - ფინიში არაა, ეს - მხოლოდ სტარტია:  
     
    მშობლებისთვის   პედაგოგებისთვის   ადმინისტრატორებისთვის
       
    ავტორიზაცია
    შესვლა
    დაგავიწყდათ პაროლი; ?
    დარეგისტრირდით !
    ურჩიეთ საიტი მეგობარს !
    სიახლეების გამოწერა
     
    ჩვენი მეგობრები
     
    სიახლეები  
     

    RSS
    | ავტორიზაცია | რეგისტრაცია | პროექტის შესახებ | წესები და პირობები
    იპოვეთ შეცდომა? | გვაცნობეთ პლაგიატის შესახებ
    საავტორო უფლებები დაცულია © www.education.ge - 2022