მთავარი მოსწავლეებს აბიტურიენტებს სტუდენტებს მშობლებს პედაგოგებს ადმინისტრატორებს რეკლამა გალერეა
FORUM
 
 

თითოეული თქვენგანის დონაცია, ანუ შემოწირულობა  - მოემსახურება მის მხარდაჭერას, ფუნქციონირებასა და სრულყოფას!    

RSS
რესურსები
აქტიური მომხმარებლები
ალექსანდრე ეჯიბაძე  
მზია გიგუაშვილი  
ნანა ხახუტაიშვილი  
მარიამი ნარიმანაშვილი  
ნინო ბაიდოშვილი  
ვიკა  
თიკა გამყრელიძე  
ნათია სორდია  
მარიამ დავითაშვილი  
ქეთევანი ვარდანაშვილი  
 
ახალი კომენტარები
  • მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდების ტესტები და სწორი პასუხები /Cat-ის საგამოცდო სისტემაზე მუშაობა გრძელდება/
  • გთხივთ დადოთ მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდაზე გამოყენებული ბიოლოგიის ტესტები და პასუხები და მირჩიეთ რა უნდა გავითვალისწინო გავდივარ გამოცდაზე და ვნერვიულობ
  • ar aris dzalian rtuli,mtavaria mondomeba :*
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • -------
  • მათემატიკური პირამიდების საოცრება
  • dz magaria
  • 1992-93 წლების ომის შემდგომი ტრავმა აფხაზეთიდან დევნილებში
  • ბოლომდე რატომ არ დაიდო? :/
  • აზრი აქვს ცხოვრებას ... ცხოვრების მოლოდინში?
  • მოლოდინის რეალიზაცია მხოლოდ შენზე არ არის დამოკიდებული, თუ დავუკვირდებით ყველაფერი ეს ალბათობაზეა აგებული,
  • დედამიწის სიხშირე და ადამიანის ტვინი. რატომ უნდა გარდაიქმნას ადამიანი?
  • cota fizika unda icode es rom gaigo da me ver gavigeb
  • მე ვერ დავამატებ ტესტს?
  • შენც შეგიძლია დამატება. სადაც ტესტებს ნახულობ , იქვე არის "დაამატე ტესტი" . ამას დააწექი და შექმენი.
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • mxolod am kriteriumebit adgent bavshvi nu adamiani aris tu ara rindigo?iqneb raime metodi shemogetavazebinat,romlis mixedvitac gavarkvevdit misi auris fersa tu taobisadmi identobas ...
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • saintereso statiaa dzalian didi madloba!!!
     
     

     

    ავტორიტეტის გავლენა სამუშაოს შესრულებაზე ნანახია (8448) - ჯერ 31 იანვარი 2014

    ჩვენ ყოველდღიურად ვავლენთ ავტორიტეტისადმი მორჩილებას: ვემორჩილებით ჩვენს უფროსს, ლექტორს, პოლიციე,თანამშრომელს და ა.შ.  ავტორიტეტისადმი დამორჩილება საზოგადოებას ანარქიისგან იცავს. თუმცა ხშირად მას ფატალურ შედეგებამდეც მივყავართ.  ჩვენს ცნობიერებაში ღრმად ფესვგადგმულია ავტორიტეტისადმი მორჩლების აუცილებლობა, რაც ხშირად დესტრუქციულ ქცევას იწვევს. ნორმალურ, ზრდასრულ ადამიანებს მკვეთრად გამოხატული მზაობა აქვთ იმოქმედონ ავტორიტეტის ბრძანებების შესაბამისად. ავტორიტეტი სერიოზულ გავლენას ახდენს და აკონტროლებს ჩვენს ქცევებს.

    ამ ფენომენის საილუსტრაციოდ უამრავი ექსპერიმენტია ჩატარებული. თუმცა საკუთარი თვალით ნანახს არაფერი სჯობს. ამიტომ, დავგეგმე შესაბამისი ექსპერიმენტი. შევადგინე ინგლისური წინადადებები (სულ 5 ცალი), რომლებშიც გამოყენებული იყო ,,გაცვეთილი“, ბანალური სიტყვები - ისინი ხშირად გვხვდება რეკლამებში, სოციალურ ქსელებში, ბილბორდებზე, მობილური ტელეფონის მენიუში, სხვადასხვა პლაკატებზე და სხვა. მოკლედ, ნებით თუ უნებლიედ ყველას გაზეპირებული რომ გვაქვს სწორედ ის სიტყვები. შემდეგ პირველკურსელ სტუდენტებს, რომლებმაც საშუალოზე უკეთ იციან ინგლისური ლექტორთან ერთად ვთხოვე ეპოვათ შეცდომები ამ წინადადებებში (რეალურად წინადადებები უშეცდომო იყო). ლექტორი სტუდენტებისთვის თავისთავად ავტორიტეტია, თუნდაც იმიტომ, რომ ის ფლობს შეფასების ძალაუფლებას. მე კი სტუდენტებს გავეცანი, როგორც უნივერსიტეტის კვლევითი სამსახურის წარმომადგენელი, რომელიც ინგლისურის ცოდნის დონეს ამოწმებდა. შესაბამისად, მეც ავტორიტეტად ჩამთვალეს სტუდენტებმა. ჩვენი მითითების საფუძველზე (ეპოვათ 5 შეცდომა) მათ სრულიად უშეცდომო წინადადებები შეასწორეს. ნაპოვნი შეცდომების საშუალო მაჩვენებელი 88%-ს უდრიდა. იმის შესამოწმებლად, მართლა ავტორიტეტის შეუმცდარობის რწმენით პოულობდნენ თუ არა სტუდენტები შეცდომებს, საკონტროლო ჯგუფთანაც მსგავსი გავიმეორე. ოღონდ ამ სტუდენტებმა იცოდნენ, რომ მეც მათსავით სტუდენტი ვიყავი და ავტორიტეტს არ წარმოვადგენდი. ამ შემთხვევაში შეცდომების პოვნის რიცხვი 32%-ს არ აღემატებოდა. ავტორიტეტის გავლენით ექსპერიმენტის მონაწილეებმა 56%-ით მეტი შეცდომა იპოვეს, ვიდრე ავტორიტეტის არარსებობის დროს პოულობდნენ.  

    ჩემი ვარაუდი გამართლდა - ავტორიტეტი გავლენას ახდენს სამუშაოს შესრულებაზე. ავტორიტეტის მითითება უგულებელყოფილი რომ არაა ეს კარგად იციან სარეკლამო კომპანიებმა, გავიხსენოთ ცნობილი სახეები, ჩვენთვის ღირებული ადამიანები, ავტორიტეტები, რომლებიც რეკლამებში ამა თუ იმ პროდუქტის შეძენისაკენ მოგვიწოდებენ.

    რობერტ ჩალდინი გვთავაზობს რამოდენიმე ტექნიკას ავტორიტეტის გავლენის თავიდან ასაცილებლად. უნდა დავსვათ კითხვა, „არის თუ არა ეს ავტორიტეტი ნამდვილად ექსპერტი მოცემულ სიტუაციაში?“, „ავტორიტეტის არარსებობის შემთხვევაში როგორ მოვიქცეოდით იმავე სიტუაციაში?“.

     

    ავტორიტეტის გავლენის მექანიზმის ცოდნა დაგვეხმარება წინააღმდეგობა გავუწიოთ მას და თავიდან ავიცილოთ მისი ნეგატიური შედეგები.

    ავტორი :მარიამი კომენტარები (0)

    კომენტარები  
    გაზიარება
    მსგავსი თემები :
    | ფსიქოლოგია |
       
  • კომენტარის დასატოვებლად უნდა გაიაროთ ავტორიზაცია !
  •  
    საკვანძო სიტყვები  
    უცხო ენები დამატებითი განათლება (კურსები, სხვა...) წიგნების მაღაზიები ბიბლიოთეკები საბავშვო ბაღი, ბაგა-ბაღი გამოცემები არასამთავრობო ორგანიზაციები (სასწავლო პროგრამები) ავტოსკოლები განათლება საზღვარგარეთ პროფესიული ცენტრი, პროფ. სასწავლებელი უმაღლესი სასწავლებელი სახელმძღვანელოები სამეცნიერო პორტალები საბავშვო მაღაზიები კომპიუტერული ტექნიკა ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლა სადღესასწაულო ცენტრები პედაგოგები რეპეტიტორები საგანმანათლებლო რესურსები სწავლა საზღვარგარეთ, სტიპენდიები და გრანტები ქორეოგრაფიული სკოლები, სტუდიები, ანსამბლები კოლეჯი ხელოვნების სკოლები, სტუდიები მთარგმნელთა ბიუროები, თარჯიმნები სპორტული სკოლები, სტუდიები
    ანონსი  
     
    მთავარი   მოსწავლეებისთვის   სტუდენტებისთვის
     

    პედაგოგთა შორის ყოველთვის იყო ცნობილი ჭეშმარიტება, რომ უმაღლესი განათლების მიღების დამადასტურებელი დიპლომის მიღება - ფინიში არაა, ეს - მხოლოდ სტარტია:  
     
    მშობლებისთვის   პედაგოგებისთვის   ადმინისტრატორებისთვის
       
    ავტორიზაცია
    შესვლა
    დაგავიწყდათ პაროლი; ?
    დარეგისტრირდით !
    ურჩიეთ საიტი მეგობარს !
    სიახლეების გამოწერა
     
    ჩვენი მეგობრები
     
    სიახლეები  
     

    RSS
    | ავტორიზაცია | რეგისტრაცია | პროექტის შესახებ | წესები და პირობები
    იპოვეთ შეცდომა? | გვაცნობეთ პლაგიატის შესახებ
    საავტორო უფლებები დაცულია © www.education.ge - 2024