მთავარი მოსწავლეებს აბიტურიენტებს სტუდენტებს მშობლებს პედაგოგებს ადმინისტრატორებს რეკლამა გალერეა
FORUM
 
 

თითოეული თქვენგანის დონაცია, ანუ შემოწირულობა  - მოემსახურება მის მხარდაჭერას, ფუნქციონირებასა და სრულყოფას!    

RSS
რესურსები
აქტიური მომხმარებლები
ალექსანდრე ეჯიბაძე  
მზია გიგუაშვილი  
ნანა ხახუტაიშვილი  
მარიამი ნარიმანაშვილი  
ნინო ბაიდოშვილი  
ვიკა  
თიკა გამყრელიძე  
ნათია სორდია  
მარიამ დავითაშვილი  
ქეთევანი ვარდანაშვილი  
 
ახალი კომენტარები
  • მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდების ტესტები და სწორი პასუხები /Cat-ის საგამოცდო სისტემაზე მუშაობა გრძელდება/
  • გთხივთ დადოთ მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდაზე გამოყენებული ბიოლოგიის ტესტები და პასუხები და მირჩიეთ რა უნდა გავითვალისწინო გავდივარ გამოცდაზე და ვნერვიულობ
  • ar aris dzalian rtuli,mtavaria mondomeba :*
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • -------
  • მათემატიკური პირამიდების საოცრება
  • dz magaria
  • 1992-93 წლების ომის შემდგომი ტრავმა აფხაზეთიდან დევნილებში
  • ბოლომდე რატომ არ დაიდო? :/
  • აზრი აქვს ცხოვრებას ... ცხოვრების მოლოდინში?
  • მოლოდინის რეალიზაცია მხოლოდ შენზე არ არის დამოკიდებული, თუ დავუკვირდებით ყველაფერი ეს ალბათობაზეა აგებული,
  • დედამიწის სიხშირე და ადამიანის ტვინი. რატომ უნდა გარდაიქმნას ადამიანი?
  • cota fizika unda icode es rom gaigo da me ver gavigeb
  • მე ვერ დავამატებ ტესტს?
  • შენც შეგიძლია დამატება. სადაც ტესტებს ნახულობ , იქვე არის "დაამატე ტესტი" . ამას დააწექი და შექმენი.
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • mxolod am kriteriumebit adgent bavshvi nu adamiani aris tu ara rindigo?iqneb raime metodi shemogetavazebinat,romlis mixedvitac gavarkvevdit misi auris fersa tu taobisadmi identobas ...
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • saintereso statiaa dzalian didi madloba!!!
     
     

     

    სტერნბერგის ინტელექტის მოდელი ნანახია (9094) - ჯერ 19 იანვარი 2013

    რობერტ სტერნბერგის ინტელექტის ტრიარქიული მოდელი გვთავაზობს გონებრივი უნარების სამნაწილიან აღწერას   ( განსჯის პროცესი, ახალ გამოცდილებასთან გამკლავება, კონტექსტთან შეგუება), რომელსაც უფრო მეტად ან ნაკლებად ინტელექტუალურ ქცევამდე მივყავართ.

    სტერნბერგის აზრით, ინტელექტუალური ქცევა არის სააზროვნო სტრატეგიების გამოყენების,  ახალი პრობლემების შემოქმედებითად და სწრაფად გადაჭრის, კონტექსტთან ადაპტაციისათვის შესაფერისი გარემოს შერჩევის, მისთვის ახალი ფორმის მიცემის პროდუქტი.

    აღნიშნული მოდელის მიხედვით, „წარმატებული ინტელექტი“ წარმოადგენს სამი ძირითადი ნაწილის მთლიანობას. ეს სამი კომპონენტია:

    1.ანალიტიკური/კომპონენტური ინტელექტი

    2. კრეატიული/ ცდისეული ინტელექტი

    3. პრაქტიკული/ კონტექსტური ინტელექტი

    ანალიტიკური ნაწილი მოიცავს აბსტრაქტული აზროვნების უნარს, ინფორმაციის გადამუშავებას, ვერბალურ უნარ-ჩვევებს.

    მაგალითად: ანალოგიებისა და სილოგიზმების გადაწყვეტა; ლექსიკონის შესწავლა.

    კრეატიული ნაწილი გულისხმობს ახალი გამოცდილების ათვისების უნარს, სწორედ აქ შედის ახალი იდეების ჩამოყალიბებისა და დაუკავშირებული ფაქტების კომბინირების უნარი.

    ინტელექტუალურ ქცევას ახასიათებს ორი ძირითადი ნიშანი:

    1.           განჭვრეტის უნარი- ახალი სიტუაციებისთვის თავის გართმევის უნარი.

    2.           ავტომატიზმი- სხარტი აზროვნება და პრობლემის სწრაფად გადაჭრის უნარი.

    ამგვარად, კრეატიული ინტელექტი გულისხმობს, როგორც ახალი პრობლემის მოგვარებას, ისე გადაწყვეტილების სწრაფად მიღებასა და მის დანერგვას ცხოვრებაში დიდი კოგნიტური ძალისხმევის გარეშე. ადამიანი ხომ „კოგნიტურად ძუნწი“ არსებაა.

    მაგალითად: ახალი პროექტისთვის რესურსების მოძიება; მანქანის ძრავის პრობლემის დიაგნოსტირება.

    ინტელექტის პრაქტიკული კომპონენტი მოიცავს ცვალებად გარემოსთან ადაპტაციის უნარს; გამორჩეული შესაძლებლობების რეალიზებისათვის საჭირო გარემოს მოძიების უნარს.  კარიერულ წინსვლასა და ზოგადად, პოტენციალის რეალიზებას მნიშვნელოვნად განაპირობებს კონტექსტთან თავსებადობა. აუცილებელია უნარ-შესაძლებლობების კონტექსტთან მორგება და საჭიროების შემთხვევაში მისი შეცვლა. უნარები, რომლებიც სოფლად მცხოვრებ ადამიანს წარმატებას მოუტანს, შეიძლება ქალაქში მცხოვრებისათვის ნაკლებად მნიშვნელოვანი აღმოჩნდეს.

    პრაქტიკული ინტელექტის მქონე ადამიანი ეძებს ისეთ გარემოს, რომელიც პოტენციალის რეალიზების შესაძლებლობას მისცემს.

    სტერნბერგის აზრით, პრაქტიკული ინტელექტი ცხოვრებისეულ გამოცდილებას უფრო მოაქვს, ვიდრე სკოლაში მიღებულ ცოდნას. პრაქტიკული ინტელექტია „ვიცი  როგორ“,  ვიდრე „ვიცი ეს“.

    როგორ უნდა გამოვიყენოთ სტერნბერგის ინტელექტის მოდელი სასკოლო გარემოში?

    • პედაგოგი უნდა დაეხმაროს მოსწავლეებს „წარმატებული ინტელექტის“ სამივე კომპონენტის განვითარებაში, კერძოდ ანალიტიკური ინტელექტის განვითარების მიზნით, შესთავაზოს მათ ანალოგიების ამოხსნა, მსგავსი მაგალითების თავად მოფიქრება და ერთმანეთში გაცვლა;
    • პედაგოგმა უნდა წააქეზოს მოსწავლეები კრეატიულობის, შემოქმედებითობის გამოვლენისაკენ. დაეხმაროს მათ ამოცანის ამოხსნის მარტივი გზების მოძიებაში, რაც ნაკლებ კოგნიტურ ძალისხმევას მოითხოვს;
    • პედაგოგი არ უნდა იყოს ორიენტირებული ცოდნის შინაარსსა და მოცულობაზე. დაეხმაროს მოსწავლეებს იმის გაანალიზებაში, თუ სად, როდის და როგორ შეიძლება მიღებული ცოდნის გამოყენება. ამისათვის კი შეუძლია მოსწავლეებს შესთავაზოს სიტუაციური ამოცანები, დასვას პრობლემა და მოსწავლეებმა სცადონ ამ პრობლემის გადაჭრის გზების მოძიება, თითოეული ალტერნატივის შეფასება.

    მაგალითად:  დასვას სოციალური საკითხი, როგორ შეიძლება შევუწყოთ ხელი საქართველოში შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა ინტეგრაციას, მოსწავლეები სამ ჯგუფად დაყოს, ერთმა ნაწილმა სახელმწიფოს თვალით შეხედოს ამ თემას, მეორე ნაწილმა საზოგადოების, ხოლო მესამე ნაწილმა არასამთავრობო ორგანიზაციების თვალით. სთხოვოს მოსწავლეებს დაასაბუთონ თავიანთი შეხედულებები,  გაცვალონ როლები და ახალი პოზიციიდან იმსჯელონ.

    ავტორი: მარიამ ნარიმანაშვილი

    გამოყენებული ლიტერატურა:  ანიტა ვულფოლკი. განათლების ფსიქოლოგია

    ავტორი :მარიამი ნარიმანაშვილი კომენტარები (0)

    კომენტარები  
    გაზიარება
    მსგავსი თემები :
    | სკოლა და მოსწავლე |
       
  • კომენტარის დასატოვებლად უნდა გაიაროთ ავტორიზაცია !
  •  
    საკვანძო სიტყვები  
    ტენდერები/გრანტები ვეძებ სპეციალისტს ვიყიდი მომსახურება სტიპენდიები სასწავლო პროგრამები ჯანმრთელობა/პროფილაქტიკა გავაჩუქებ ვცვლი კონფერენციები/ღონისძიებები განათლება/სწავლება ტურიზმი/დასვენება/გართობა კურსები/ტრენინგები/სტაჟირება ფიზიკური კულტურა/სპორტი სხვა ხელოვნება/კულტურა ვყიდი ვარ სპეციალისტი
    ანონსი  
     
    მთავარი   მოსწავლეებისთვის   სტუდენტებისთვის
     

    პედაგოგთა შორის ყოველთვის იყო ცნობილი ჭეშმარიტება, რომ უმაღლესი განათლების მიღების დამადასტურებელი დიპლომის მიღება - ფინიში არაა, ეს - მხოლოდ სტარტია:  
     
    მშობლებისთვის   პედაგოგებისთვის   ადმინისტრატორებისთვის
       
    ავტორიზაცია
    შესვლა
    დაგავიწყდათ პაროლი; ?
    დარეგისტრირდით !
    ურჩიეთ საიტი მეგობარს !
    სიახლეების გამოწერა
     
    ჩვენი მეგობრები
     
    სიახლეები  
     

    RSS
    | ავტორიზაცია | რეგისტრაცია | პროექტის შესახებ | წესები და პირობები
    იპოვეთ შეცდომა? | გვაცნობეთ პლაგიატის შესახებ
    საავტორო უფლებები დაცულია © www.education.ge - 2024