მთავარი მოსწავლეებს აბიტურიენტებს სტუდენტებს მშობლებს პედაგოგებს ადმინისტრატორებს რეკლამა გალერეა
FORUM
 
 

თითოეული თქვენგანის დონაცია, ანუ შემოწირულობა  - მოემსახურება მის მხარდაჭერას, ფუნქციონირებასა და სრულყოფას!    

RSS
რესურსები
აქტიური მომხმარებლები
ალექსანდრე ეჯიბაძე  
მზია გიგუაშვილი  
ნანა ხახუტაიშვილი  
მარიამი ნარიმანაშვილი  
ნინო ბაიდოშვილი  
ვიკა  
თიკა გამყრელიძე  
ნათია სორდია  
მარიამ დავითაშვილი  
ქეთევანი ვარდანაშვილი  
 
ახალი კომენტარები
  • მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდების ტესტები და სწორი პასუხები /Cat-ის საგამოცდო სისტემაზე მუშაობა გრძელდება/
  • გთხივთ დადოთ მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდაზე გამოყენებული ბიოლოგიის ტესტები და პასუხები და მირჩიეთ რა უნდა გავითვალისწინო გავდივარ გამოცდაზე და ვნერვიულობ
  • ar aris dzalian rtuli,mtavaria mondomeba :*
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • -------
  • მათემატიკური პირამიდების საოცრება
  • dz magaria
  • 1992-93 წლების ომის შემდგომი ტრავმა აფხაზეთიდან დევნილებში
  • ბოლომდე რატომ არ დაიდო? :/
  • აზრი აქვს ცხოვრებას ... ცხოვრების მოლოდინში?
  • მოლოდინის რეალიზაცია მხოლოდ შენზე არ არის დამოკიდებული, თუ დავუკვირდებით ყველაფერი ეს ალბათობაზეა აგებული,
  • დედამიწის სიხშირე და ადამიანის ტვინი. რატომ უნდა გარდაიქმნას ადამიანი?
  • cota fizika unda icode es rom gaigo da me ver gavigeb
  • მე ვერ დავამატებ ტესტს?
  • შენც შეგიძლია დამატება. სადაც ტესტებს ნახულობ , იქვე არის "დაამატე ტესტი" . ამას დააწექი და შექმენი.
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • mxolod am kriteriumebit adgent bavshvi nu adamiani aris tu ara rindigo?iqneb raime metodi shemogetavazebinat,romlis mixedvitac gavarkvevdit misi auris fersa tu taobisadmi identobas ...
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • saintereso statiaa dzalian didi madloba!!!
     
     

     

    ორგანული დარღვევა თუ სომატოფორმული აშლილობა? ნანახია (4986) - ჯერ 27 აგვისტო 2016

    სომატოფორმული აშლილობა, როგორც შფოთვითი აშლილობის ერთ-ერთი სახეობა, არც თუ ისე, იშვიათ გამონაკლის წარმოადგენს. სწორედ, ამიტომ ის გართულებებს ქმნის საზოგადოების გარკვეულ ნაწილში, არამარტო აშლილობის მქონე ადამიანებისათვის, არამედ მათი გარემოცვისათვის და იმ სპეციალისტებისათვის, რომლებიც მათთან მუ-შაობით არიან დაკავებულნი. გარდა იმისა, რომ სომატოფორმული აშლილობა თავისი-ვე თავში მოიაზრებს ადამიანის ფუნქციონირების, ცხოვრების ჩვეული რიტმის დარღვე-ვას, სერიოზულ პრობლემას ვხვდებით დიაგნოზის დასმისასაც- ყოველთვის არსებობს შესაძლებლობა იმისა, რომ სომატოფორმული აშლილობის შესახებ დასმული დიაგნოზი მცდარი აღმოჩნდეს და ნამდვილი პრობლემა ორგანულ დონეზე იყოს საძებნი (Merskey, 2004).

          აუცილებელია, სომატოფორმული აშლილობა გავმიჯნოთ ფსიქოფიზიოლოგიური აშ-ლილობისგან, სადაც მნიშვნელოვან როლს თამაშობს როგორც ფსიქოსოციალური, ასევე ფიზიკური ფაქტორები და მათი ურთიერთშერწყმა განაპირობებს დარღვევის ჩამოყალი-ბებასა თუ განვითარებას. სომატოფორმული აშლილობის შემთხვევაში კი საქმე სხვაგვა-რადაა- ეს არის ფსიქოსოციალური ფაქტორებით ფორმირებული აშლილობა, რომელიც არ ატარებს სამედიცინო სახეს, თუმცა პაციენტის ჩივილები, სწორედ, რომ სომატურ სფეროს უკავშირდება. ხშირ შემთხვევაში, მისი ეს არსებითი მახასიათებლები ხდება დაბნეულობის მიზეზი და გვაყენებს ამ გაურკვევლობით გამოწვეული გართულებების წინაშე. მითუმეტეს, რომ პაციენტის ფიზიკური ჩივილები, შესაძლოა, იმდენად ჰგავდეს ორგანული დაავადებისათვის დამახასიათებელს, რომ მათი ერთმანეთისაგან გარჩევა, თითქმის, შეუძლებელიც კი იყოს. ორიდან- ორგანული დარღვევის დიაგნოზის დასმა მაშინ, როცა სინამდვილეში სომატოფორმულ აშლილობასთან გვაქვს საქმე ან/და პირი-ქით, წმინდად სამედიცინო მდგომარეობის სომატოფორმულ აშლილობად გამოცხადება - რომელიმე შეცდომის დაშვება უკავშირდება გართულებებს არასწორი დიაგნოზის დას-მისა თუ შემდგომი მკურნალობის არაეფექტურობის თვალსაზრისით. აღნიშნული საფ-რთხის მოსალოდნელობას არაერთი კვლევა ადასტურებს. ასე, მაგალითად, მსოფლიო მაშტაბით ჩატარებული კვლევები მიუთითებს, რომ ერთი მეხუთედი იმ ადამიანებისა (რაც საკმაოდ დიდი მაჩვენებელია), რომლებსაც მკურნალობენ, როგორც სამედიცინო პაციანტებს, შესაძლოა, ნამდვილად არიან კონვერსიული აშლილობის საფრთხის ქვეშ (Mergel et al.,2007; de Waal et al.,2004; Fink et al.,2004). მაგრამ, ყოველივე აღნიშნულისდა მიუხედავად, არ უნდა შევიდეთ შეცდომაში და სომატოფორმული აშლილობა გამოვაც-ხადოთ რომელიმე სამედიცინო დაავადებად, ან პირიქით, რადგან მისი განხილვისას, საქმე გვაქვს ფსიქოსოციალურ აშლილობასთან, რომელიც ფიზიკური ფაქტორებით მხო-ლოდ შენიღბულია.- აქვე მთავრდება სომატოფორმულ აშლილობებში ფიზიკური ფაქ-ტორების მონაწილეობის როლი.

          დიაგნოზის დასმის სირთულის დასაძლევად, მნიშვნელოვანია, ექიმმა ყურადღება მიაქციოს სიმპტომების ყველა ფიზიკურ მიზეზს, გამოარკვიოს სიმპტომები და სამედი-ცინო ისტორია, გამოიყენოს ტესტი საფუძველმდებარე მიზეზების გამოსააშკარავებლად. ამისათვის უნდა გამოვიყენოთ:

          ლაბორატორიული ტესტირება იმისათვის, რომ გამოვრიცხოთ სისხლში გლუკოზის დონე ( ჰიპიგლიცემია ან ჰიპერგლიცემია), თირკმლის სისუსტე ან ნარკოტიკთან დაკავ-შირებული მიზეზები;

          წარმოსახვითი ( Imaging ) შესწავლა, როგორებიცაა გულის x- დასხივება, CT სკანირება ან MRI;

          ელექტროენცეფალოგრამა ( EEG )- ტესტი, რომელიც იყენებს გრძნობებს ტვინში ელექ-ტრული აქტივობის შესამცირებლად;

        ელექტროკარდიოგრამა ( EGG, EKG )- ტესტი, რომელიც იწერს გულის ფუნქციონი-რებას, გულის კუნთიდან მომდინარე ელექტრული ნაკადების გაზომვით;

          თუ არცერთი აღნიშნული ფიზიკური მიზეზი არ იქნა დადგენილი, მაშინ შეიძლება პაციენტი გადაიგზავნოს ნევროლოგთან ან ფსიქიატრიულ კონსულტაციისათვის.

          ასე, რომ ყოველივე ზემოთ აღნიშნულსა და სხვა წყაროებზე, თეორიებსა და გამოც-დილ პრაქტიკაზე დაყრდნობით, შეგვიძლია ვთქვათ, რომ, მიუხედავად სწორი დიაგ-ნოზის დასმის შესაძლებლობის სირთულისა, სიფრთხილის გამოჩენითა და შესაბამისი ცოდნით, სპეციალისტებს შეუძლიათ საკითხის დადებითად გადაწყვეტა და ამით სტა-ტიის სათაურში დასმულ კითხვაზე პასუხის გაცემა- შესაძლებელია სამედიცინო მდგო-მარეობის სომატოფორმული აშლილობისაგან განსხვავება.

     

         

    ავტორი :თეონა ნუცუბიძე კომენტარები (0)

    კომენტარები  
    გაზიარება
    მსგავსი თემები :
       
  • კომენტარის დასატოვებლად უნდა გაიაროთ ავტორიზაცია !
  •  
    საკვანძო სიტყვები  
    ბავშვის აღზრდა ბავშვის კვება და მოვლა მედიცინა და პროფილაქტიკა შემოქმედება/ხელოვნება/კულტურა მომზადება/ტესტირება/ჩაბარება სასწავლო პროცესი/საგნობრივი სწავლება/მეთოდიკა საგანმანათლებლო დაწესებულებები სასარგებლო რჩევები სარეკლამო მომსახურება ინტერესები/კონკურსები განათლება საქართველოში და მსოფლიოში ბუნება/ეკოლოგია ადამიანთაშორის ურთიერთობა გართობა/თამაშები სიახლე განათლების სფეროში სხვა კომპიუტერული ტექნიკა/ინტერნეტი ფიზიკური კულტურა და სპორტი სასწავლო დაწესებულების მართვა სასწავლო აღმზრდელობითი დაწესებულებები პედაგოგიკა/ფსიქოლოგია საზოგადოებრივი ურთიერთობები დასაქმება/კარიერა/ბიზნესი კვალიფიკაციის ამაღლება გამოცემები/პუბლიკაციები მეცნიერება/ტექნიკა რელიგია სწავლა საზღვარგარეთ/სტიპენდიები და გრანტები დასვენება/ტურიზმი გაერთიანებები/სოციალური ქცელები მშობელი და ოჯახი
    ანონსი  
     
    მთავარი   მოსწავლეებისთვის   სტუდენტებისთვის
     

    პედაგოგთა შორის ყოველთვის იყო ცნობილი ჭეშმარიტება, რომ უმაღლესი განათლების მიღების დამადასტურებელი დიპლომის მიღება - ფინიში არაა, ეს - მხოლოდ სტარტია:  
     
    მშობლებისთვის   პედაგოგებისთვის   ადმინისტრატორებისთვის
       
    ავტორიზაცია
    შესვლა
    დაგავიწყდათ პაროლი; ?
    დარეგისტრირდით !
    ურჩიეთ საიტი მეგობარს !
    სიახლეების გამოწერა
     
    ჩვენი მეგობრები
     
    სიახლეები  
     

    RSS
    | ავტორიზაცია | რეგისტრაცია | პროექტის შესახებ | წესები და პირობები
    იპოვეთ შეცდომა? | გვაცნობეთ პლაგიატის შესახებ
    საავტორო უფლებები დაცულია © www.education.ge - 2024