მთავარი მოსწავლეებს აბიტურიენტებს სტუდენტებს მშობლებს პედაგოგებს ადმინისტრატორებს რეკლამა გალერეა
FORUM
 
 

თითოეული თქვენგანის დონაცია, ანუ შემოწირულობა  - მოემსახურება მის მხარდაჭერას, ფუნქციონირებასა და სრულყოფას!    

RSS
რესურსები
აქტიური მომხმარებლები
ალექსანდრე ეჯიბაძე  
მზია გიგუაშვილი  
ნანა ხახუტაიშვილი  
მარიამი ნარიმანაშვილი  
ნინო ბაიდოშვილი  
ვიკა  
თიკა გამყრელიძე  
ნათია სორდია  
მარიამ დავითაშვილი  
ქეთევანი ვარდანაშვილი  
 
ახალი კომენტარები
  • მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდების ტესტები და სწორი პასუხები /Cat-ის საგამოცდო სისტემაზე მუშაობა გრძელდება/
  • გთხივთ დადოთ მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდაზე გამოყენებული ბიოლოგიის ტესტები და პასუხები და მირჩიეთ რა უნდა გავითვალისწინო გავდივარ გამოცდაზე და ვნერვიულობ
  • ar aris dzalian rtuli,mtavaria mondomeba :*
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • -------
  • მათემატიკური პირამიდების საოცრება
  • dz magaria
  • 1992-93 წლების ომის შემდგომი ტრავმა აფხაზეთიდან დევნილებში
  • ბოლომდე რატომ არ დაიდო? :/
  • აზრი აქვს ცხოვრებას ... ცხოვრების მოლოდინში?
  • მოლოდინის რეალიზაცია მხოლოდ შენზე არ არის დამოკიდებული, თუ დავუკვირდებით ყველაფერი ეს ალბათობაზეა აგებული,
  • დედამიწის სიხშირე და ადამიანის ტვინი. რატომ უნდა გარდაიქმნას ადამიანი?
  • cota fizika unda icode es rom gaigo da me ver gavigeb
  • მე ვერ დავამატებ ტესტს?
  • შენც შეგიძლია დამატება. სადაც ტესტებს ნახულობ , იქვე არის "დაამატე ტესტი" . ამას დააწექი და შექმენი.
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • mxolod am kriteriumebit adgent bavshvi nu adamiani aris tu ara rindigo?iqneb raime metodi shemogetavazebinat,romlis mixedvitac gavarkvevdit misi auris fersa tu taobisadmi identobas ...
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • saintereso statiaa dzalian didi madloba!!!
     
     

     

    არასრულფასოვნების და უპირატესობის კომპლექსი ნანახია (16079) - ჯერ 10 თებერვალი 2014

    არასრულფასოვნების კომპლექსი პირველად შემოგვთავაზა ალფრედ ადლერმა 1920წელს. ის თვლიდა, რომ არასრულფასოვნების განცდა ყალიბდება ბავშვობიდან.    

    სიტყვა კომპლექსი, რომელსაც ვხმარობთ არასრულფასოვნებასთან და უპირატესობასთან მიმართებით, უპირველეს ყოვლისა ასახავს არასრულფასოვნების გადაჭარბებულ გრძნობას და უპირატესობისაკენ მისწრაფებას. უპირატესობისაკენ მისწრაფება არასდროს არ ქრება და ფაქტიურად ის აყალიბებს ადამიანის გონებას და ფსიქიკას. ცხოვრება მიზნის ან ფორმის მიღწევაა, უპირატესობისაკენ მისწრაფება კი ფორმის მისაღწევად მამოძრავებელი ძალაა.

     

    ადამიანის ცხოვრებაში თითოეული სიმპტომი დინამკაში ვლინდბა, ამიტომ შეიძლება ითქვას რომ მას წარსული და მომავალი გააჩნია. მომავალი დაკავშირებულია ჩვენს მისწრაფებებთან და მიზნებთან, იმ დროს როცა წარსული მიუთითებს იმ არასრულფასოვნების ან არაადეკვატურობის ხასიათზე, რომლის დაძლევასაც ვცდილობთ. აქედან გამომდინარე არასრულფასოვნების კომპლექსი უფრო დასაწყისში გვაინტერესებს, უპირატესობის კომპლექსი კი მის დინამიკაში და განვითარებაში.   ეს ორი კომპლექსი ერთმანეთთან ბუნებრივადაა დაკავშირებული. არასრულფასოვნების კომპლექსის განხილვისას შეიძლება აღმოვაჩინოთ მეტ-ნაკლებად ფარული სახით არსებული უპირატესობის კომპლექსი და მეორეს მხრივ უპირატესობის კომპლექსის დინამიკაში კვლევისას ყოველთვის სახეზეა მეტ-ნაკლებად ფარული არასრულფასოვნების კომპლექსი.

     

                          უპირატესობის კომპლექსის მქონე ადამიანები გრძნობენ უპირატესობას სხვა ადამიანებთან შედარებით და უგულებელყოფენ სხვებს. ისინი ხშირად განიცდიან გრანდიოზულობის გრძნობას. როგორც წესი ინარჩუნებენ განცდას, რომ ისინი არიან უკეთესები ან უფრო საჭირონი ვიდრე სხვები, ამ ფსიქოლოგიურ დარღვევას ასევე ხშირად მოიხსენიებენ როგორც ნარციციზმს ან როგორც განდიდების მანიას. უპირატესობის კომპლექსიან ადამიასნ ახასიათებს ქედმაღლობა, ემპათიის ნაკლებობა, ტრაბახის ტენდენცია. ხშირად აქვთ სირთულეები ურთიერთობების შენარჩუნების. ისინი ხშრად ისე გამოხატავენ   რეაქციას, რომ  აღიქმება სხვების მხრიდან როგორც შეურაწყოფა. უპირატესობის კომპლექსის მქონე ინდივიდები ურთიერთობენ მათთან ვინც აღფრთოვანებულია მისით, ხოლო სხვებს აბუჩად იგდებს და იზიზღებს. მათ ხშირად აქვთ იმის პრეტენზია, რომ ბევრ საკითხში ექსპერტები არიან, თუმცა რეალურად ესე არ არის.

                         

                          უპირატესობის კომპლექსს ძრითადად საფუძვლად უდევს არასრულფასოვნების კომპლექსი. ადამიანები გრძნობენ თავს უმნიშვნელოდ, შეუფერებლად ან არასაკმარისად და ცდილობენ მოახდინონ კომპენსაცია მოჩვენებითი უპირატესობით და ეგოიზმით.   სხვა შესაძლებლობები მოიცავს ემოციურ ძალადობას, გადაჭარბებულ კრიტიკას ან მშბლების ბოროტად გამოყენებას.

     

                          ესეთი ტიპის ადამიანები ხშრად წყვეტენ ურთიერთობას ნაცნობებთან და არ ინტერესდებიან რას ფიქრობენ სხვები. ისინი ცდილობენ დისკუსიის დროს მხოლოდ სკუთარი თავის გარშემო ილაპარაკონ. მათ სჯერათ, რომ წესები მათზე არ მოქმედებს და ხშირად აიგნორებენ ავტორიტეტებს. ასევე მანიპულირებენ სხვების გძნობებით.

     

                          არსებობენ ბავშვები, რომლებმაც ქურდობა დაიწყეს თავიანთი უპირატესობის გრძნობის დასაკმაყოფილებლად. მათ ჰგონიათ, რომ სხვების მოტყუებით, გასულელებით ადვილად გამდიდრდებიან და დაუსჯელად დარჩებიან. იგივე გრძნობა მკვეთრადაა გამოხატული დამნაშავეებში, რომლებიც თავს გმირებადაც კი თვლიან.

                         

                          მნიშვნელოვანია განვასხვაოთ უპირატესობის კომპლექსი და ჯანსაღი გძნობა „თვით-ღირებულების“.   მათ ვისაც აქვთ მაღალი თავდაჯერებულობის მაჩვენებელი შეიძლება არასწორად შეფასდეს როგორც ნარცისი ან უპირატესობის კომპლექსის მქონე. მათ ვისაც სჯერათ საკუთარი შესაძლებლობების ჩვეულებრივ არ უგულებელყოფენ სხვებს. შეიძლება ჰქონდეთ პრეტენცია ექსპერტობაზე ან მაღალკკვალიფიციურობაზე გარკვეულ სფეროში, მაგრამ მათ კარგად ესმით რომ ისნი არ არიან სხვებზე ზემდგომი.

     

                          არასრულფასოვნების კომპლექსი არის „თვით-ღირებულების“ ნაკლებობა, ეჭვი და დაურწმუნებლობა. განცდა იმისა, რომ საზოგადოების, სოციუმის სტანდარტს არ ეკუთვნი. ეს ხშრად ქვეცნობიერად ხდება. ეს არის ქვეცნობიერი განცდა არაადეკვატურობისა, რომელიც შეიძლება სხვადასხვა გზით გახდეს თვალნათელი. მსგავსი ტიპის ადამიანებს სჯერათ, რომ ისინი არ არიან ისეთი ღირებული ან უნარ-ჩვევის მქონენი როგორც მისი თანატოლები.   ამ ყველაფერმა შეიძლება გამოიწვიოს მნიშვნელოვანი ფსიქოლოგიური დისტრესი. ამ ფსიქოლოგიური დარღვევის მკუნალობა შესაძლებელია ფსიქოთერაპიით, სადაც ხდება კომპლექსების შესვეის ძიება, შესწავლა, რათ დაეხმაროს პაციენტს პროცესის წინსვლაში.

     

                          არასრულფასოვნების კომპლექსის მქონე ადამიანებს სურთ რომ შეამჩნიონ და აღიარონ, როგორც პიროვნება. მაგრამ ამავე დროს აქვთ დამცირების შიში. უმეტესობას აქვს წარსულშ დამცირების გამოცდილება, ამიტომ მათი ფიქრი მთლიანად მოცულია იმით, რომ მასხრად არ აიგდონ თანატოლებმა. შედეგად კი ვიღებთ იმას, რომ ამ ყველაფრისგან თავის ასარიდებლად ქმნიან ბარიერს საზოგადოებაში. ზოგიერთი მათგანი მორცხვი ხდება, ზოგი აგრესიული. ასევე გამოსავალს დომინანტობაშიც ხედავენ.

     

                          არასრულფასოვნების კომპლექსის მქონე ინდივიდები ვერ ნახულობენ საკუთარ თავში საკმარის ძალას, რომ სხვეს რაიმე სასარგებლოშ შეეჯიბრონ ან ზოგადად რაიმე საქმეშ აჯობონ. ამიტომ ისინი ხშრად აგრძელებენ უსარგებლო საქმეების კეთებას. მათი საზოგადოებასთან ურთიერთობა არაა ჰარმონიული, არ არიან სოციალურად ადაპტირებულები და არ იციან როგორ გადაჭრან სოციალური პრობლემები.

     

                          არასრულფასოვნების გრძნობა ყველა ადამიანს გააჩნია. ის არ წარმოადგენს ფსიქიკურ აშლილობას, პირიქით ასტიმულირებს ნორმალურ მისწრაფებებს და ჯანსაღ განვითარებას. ეს გრძნობა პათოლოგიური მხოლოდ მაშნ ხდება, როცა ადამიანში იმარჯვებს არაადეკვატურობის გრძნობა და ეს ამუხრუჭებს მის სასარგებლო აქტიურობას, მას დეპრესიულს ხდის და განვითარების უნარს აკარგვინებს. ასეთ შემთხვევაში უპირატესობის კომპლექსი შეიძლება გახდეს სირთულეებისათვის თავის არიდების ერთ-ერთი მეთოდი.

     

                          არასრულფასოვნების კომპლექსის მქონე ადამიანი საკუთრ თავს იმაზე უკეთესად გვიჩვენებს, ვიდრე სინამდვილეშ არის და ეს ყალბი წარმატება აკომპენსირებს მისთვის აუტანლად გამხდარ არასრულფასოვნების გრძნობას.

                         

     

     

     

     

                 

    ავტორი :თინი კომენტარები (0)

    კომენტარები  
    გაზიარება
    მსგავსი თემები :
       
  • კომენტარის დასატოვებლად უნდა გაიაროთ ავტორიზაცია !
  •  
    საკვანძო სიტყვები  
    ფსიქოლოგია ფიზიკა ასტრონომია ლოგიკა საბირჟო საქმე მათემატიკა ავიაცია პროგრამირება ლოგისტიკა ფილოსოფია უცხო ენები გეოპოლიტიკა ჟურნალისტიკა მასმედია ბუღალტერია და აუდიტი სექსოლოგია ეკონომიკა გადასახადები სოციოლოგია კრიმინალისტიკა მეწარმეობა ფინანსები და კრედიტი ქიმია ვეტერინარია კულტუროლოგია კულინარია მენეჯმენტი საბაჟო სისტემა ჟურნალისტიკა და PR უცხოური ლიტერატურა მეტალურგია ბიოლოგია ისტორია დაზღვევა ტექნოლოგია მეცნიერება და ტექნიკა არქიტექტურა ინვესტიციები ტრანსპრტი მარკეტინგი და რეკლამა ტურიზმი მრეწველობა, წარმოება ინფორმატიკა მიფოლოგია გეოდეზია რელიგია მართვა ფიზკულტურა და სპორტი კულტურა და ხელონება სამართალი ეკოლოგია სახელმწიფო მოწყობა და მართვა გეოგრაფია მშობლიური ენა და ლიტერატურა ელექტრონიკა საბანკო საქმე პოლიტოლოგია პედაგოგიკა საერთაშორისო ურთიერთობები ზოოლოგია გეოლოგია სოფლის მეურნეობა მედიცინა, ჯანმთელობა საგამომცემლო საქმე და პოლიგრაფია სტატისტიკა მუსიკა სხვა
    ანონსი  
     
    მთავარი   მოსწავლეებისთვის   სტუდენტებისთვის
     

    პედაგოგთა შორის ყოველთვის იყო ცნობილი ჭეშმარიტება, რომ უმაღლესი განათლების მიღების დამადასტურებელი დიპლომის მიღება - ფინიში არაა, ეს - მხოლოდ სტარტია:  
     
    მშობლებისთვის   პედაგოგებისთვის   ადმინისტრატორებისთვის
       
    ავტორიზაცია
    შესვლა
    დაგავიწყდათ პაროლი; ?
    დარეგისტრირდით !
    ურჩიეთ საიტი მეგობარს !
    სიახლეების გამოწერა
     
    ჩვენი მეგობრები
     
    სიახლეები  
     

    RSS
    | ავტორიზაცია | რეგისტრაცია | პროექტის შესახებ | წესები და პირობები
    იპოვეთ შეცდომა? | გვაცნობეთ პლაგიატის შესახებ
    საავტორო უფლებები დაცულია © www.education.ge - 2024