მთავარი მოსწავლეებს აბიტურიენტებს სტუდენტებს მშობლებს პედაგოგებს ადმინისტრატორებს რეკლამა გალერეა
FORUM
 
 

თითოეული თქვენგანის დონაცია, ანუ შემოწირულობა  - მოემსახურება მის მხარდაჭერას, ფუნქციონირებასა და სრულყოფას!    

RSS
რესურსები
აქტიური მომხმარებლები
ალექსანდრე ეჯიბაძე  
მზია გიგუაშვილი  
ნანა ხახუტაიშვილი  
მარიამი ნარიმანაშვილი  
ნინო ბაიდოშვილი  
ვიკა  
თიკა გამყრელიძე  
ნათია სორდია  
მარიამ დავითაშვილი  
ქეთევანი ვარდანაშვილი  
 
ახალი კომენტარები
  • მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდების ტესტები და სწორი პასუხები /Cat-ის საგამოცდო სისტემაზე მუშაობა გრძელდება/
  • გთხივთ დადოთ მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდაზე გამოყენებული ბიოლოგიის ტესტები და პასუხები და მირჩიეთ რა უნდა გავითვალისწინო გავდივარ გამოცდაზე და ვნერვიულობ
  • ar aris dzalian rtuli,mtavaria mondomeba :*
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • -------
  • მათემატიკური პირამიდების საოცრება
  • dz magaria
  • 1992-93 წლების ომის შემდგომი ტრავმა აფხაზეთიდან დევნილებში
  • ბოლომდე რატომ არ დაიდო? :/
  • აზრი აქვს ცხოვრებას ... ცხოვრების მოლოდინში?
  • მოლოდინის რეალიზაცია მხოლოდ შენზე არ არის დამოკიდებული, თუ დავუკვირდებით ყველაფერი ეს ალბათობაზეა აგებული,
  • დედამიწის სიხშირე და ადამიანის ტვინი. რატომ უნდა გარდაიქმნას ადამიანი?
  • cota fizika unda icode es rom gaigo da me ver gavigeb
  • მე ვერ დავამატებ ტესტს?
  • შენც შეგიძლია დამატება. სადაც ტესტებს ნახულობ , იქვე არის "დაამატე ტესტი" . ამას დააწექი და შექმენი.
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • mxolod am kriteriumebit adgent bavshvi nu adamiani aris tu ara rindigo?iqneb raime metodi shemogetavazebinat,romlis mixedvitac gavarkvevdit misi auris fersa tu taobisadmi identobas ...
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • saintereso statiaa dzalian didi madloba!!!
     
     

     

    თანამედროვე მონობის ტექნოლოგიები ნანახია (7227) - ჯერ 13 მარტი 2014

    გაეცანით  პუბლიკაციაში აღწერილ თანამედროვე მონობის დამკვიდრების ტექნოლოგიებსა და მექანიზმებს და ამის შემდეგ საკუთარ თავს  გაეცით პასუხი აქ დასმულ კითხვაზე.  

     

    ტექნოლოგია #1. მონების მუდმივი ეკონომიკური იძულება უწყვეტი შრომისათვის.                                          

     

    თანამედროვე მონა იძულებულია  სიკვდილამდე იმუშაოს შეუჩერებლად, რადგან ერთ თვეში მიღებული შრომის ანაზღაურება საკმარისია მხოლოდ იმისათვის, რომ დაფაროს 1 თვის ბინის ქირა, კომუნალური გადასახადები, 1 თვის კვებისა და 1 თვის მგზავრობის ხარჯები. იმის გამო, რომ  მიღებული ხელფასი ყოფნის მხოლოდ 1 თვეს, თანამედროვე მონა იძულებული ხდება უწყვეტად იშრომოს სიკვდილამდე, მთელი ცხოვრების განმავლობაში. პენსიაც კი რეალურად - დიდი ფიქციაა, ვინაიდან მონა -პენსიონერი თავის პენსიას მთლიანად ახმარს ბინის გადასახადსა და საკვების შეძენას  მას არასოდეს არ რჩება თავისუფალი ფული.

     

     

    2. შრომისკენ მონის მალული იძულების მეორე მექანიზმს წარმოადგენს  რეალურად არასაჭირო საქონელზე ხელოვნური მოთხოვნილებს შექმნაში, რომლის ფორმირება ხორციელდება  სატელევიზიო რეკლამის, PR - ის მეშვეობით, მაღაზიების სპეციფიკურად მოაზრებულ ადგილებში საქონლის განლაგებით. თანამედროვე მონა მუდმივად არის ჩართული “new” (“სიახლეების”) შეძენის დაუსრულებელ რბოლაში და ამისათვის იძულებული ხდება იშრომოს მუდმივად.

     

     

    3. თანამედროვე მონებზე ეკონომიკური ზეწოლის მესამე ფარულ მექანიზმად გამოიყენება  საკრედიტო სისტემა, რომლის"დახმარებითაც" თან და თან და სულ უფრო მეტად ხდება „სესხის საპროცენტო " მექანიზმის მეშვეობით თანამედროვე მონების საკრედიტო ხაფანგში ჩათრევა.    თანამედროვე მონას ყოველდღიურად სულ უფრო ეზრდება ვალი. სესხის საპროცენტო დავალიანების გადახდისათვის, ძველი ვალის დაუფარავად ის იღებს ახალ სესხს და ქმნის ვალების პირამიდას. თანამედროვე მონის თავზე მუდმივად  ჩამოკიდებული ვალი წარმატებით ახდენს მისი შრომის სტიმულირებას  მიზერული ანაზღაურების ფასადაც.

     

     

    4. მეოთხე მექანიზმი, რომლის მეშვეობითაც ხდება  თანამედროვე მონის ფარული მონათმფლობელისთვის შრომაზე იძულება, არის მითი სახელმწიფოს თაობაზე. თანამედროვე მონას მიაჩნია, რომ მუშაობს სახელმწიფოზე , სინამდვილეში კი ის შრომობს ფსევდო სახელმწიფოსათვის, რადგან მონის ფული მიემართება მონათმფლობელების ჯიბისკენ, ხოლო   სახელმწიფოს ცნება გამოიყენება მონათა გონების აბნევისათვის,რათა მონებმა არ დასვან ზედმეტი კითხვები, მაგალითად, ისეთი როგორიცაა: რატომ  ხდება, რომ მონა მუშაობს მთელი ცხოვრების განმავლობაში და ყოველთვის რჩება ღარიბი ? ან რატომ მონებს მოგებაში არ გააჩნიათ წილი? და კონკრეტულად, ვის გადაერიცხება ის თანხები, რომელთაც მონები იხდიან გადასახადების სახით ?

     

     

    5. მონებზე ფარული ზეწოლის მეხუთე მექანიზმს წარმოადგენს ინფლაციის მექანიზმი. ფასების ზრდა მონების შრომის ანაზღაურების გაზრდის გარეშე უზრუნველყოფს მონათა ფარულ, უხილავ ძარცვას. ამგვარად, თანამედროვე მონა მუდმივად და სულ უფრო ღარიბდება და ღატაკდება.

     

     

     

    6. მეექვსე ფარული მექანიზმი გამოიყენება რათა აიძულონ მონა, რომ მან იშრომოს უფასოდ: ამისათვის საჭიროა, რომ მონას არ გაუჩნდეს სხვა ქალაქში ან ქვეყანაში გადაადგილების და იქ უძრავი ქონების შეძენის ფინანსური შესაძლებლობა.  ეს მექანიზმი აიძულებს თანამედროვე მონას იმუშაოს ერთ, ქალაქის თუ დასახლების შემქმნელ საწარმოში და " მოითმინოს " კაბალური პირობები, ვინაიდან მას უბრალოდ არც გააჩნია სხვა პირობები, არც გასაქცევი ადგილი და არც გაქცევისთვის საჭირო სახსრები.  

     

     

    7. მექანიზმი, რომელიც ხელს უწყობს  მონის „უფასო“ შრომას, გულისხმობს მონის შრომისა და მის მიერ წარმოებული პროდუქციის ან მომსახურების რეალური ღირებულების თაობაზე  ინფორმაციას დამალვას, ხელფასის იმ წილის გამოუცხადებლობას, რომელსაც მონების გაურკვევლობისა და დამატებულ ღირებულებაზე მონების მხრიდან კონტროლის არ არსებობის გამოყენებით, საბუღალტრო დარიცხვების მეშვეობით ისაკუთრებს მონათმფლობელი.  

     

     

     

    8. იმისათვის, რომ თანამედროვე მონებმა არ ითხოვონ  თავისი წილი მოგება, არ მოითხოვონ მშობლებისა და წინაპრების დანატოვარი ქონების დაბრუნება, საჭირო ხდება მონების მრავალი თაობის მიერ საუკუნეების განმავლობაში შექმნილი რესურსების მონათმფლობელების მხრიდან გაძარცვის ფაქტების დამალვა.

    ავტორი :მზია გიგუაშვილი კომენტარები (0)

    კომენტარები  
    გაზიარება
    მსგავსი თემები :
    | სოციოლოგია |
       
  • კომენტარის დასატოვებლად უნდა გაიაროთ ავტორიზაცია !
  •  
    საკვანძო სიტყვები  
    მასმედია მათემატიკა უცხო ენები უცხოური ლიტერატურა მართვა საერთაშორისო ურთიერთობები პედაგოგიკა გეოგრაფია დაზღვევა ეკოლოგია მეტალურგია კულტუროლოგია კულინარია ფიზიკა სამართალი ზოოლოგია მარკეტინგი და რეკლამა საგამომცემლო საქმე და პოლიგრაფია მედიცინა, ჯანმთელობა სოციოლოგია გეოდეზია გეოლოგია კულტურა და ხელონება ასტრონომია პროგრამირება ჟურნალისტიკა გადასახადები ჟურნალისტიკა და PR საბანკო საქმე ეკონომიკა რელიგია მშობლიური ენა და ლიტერატურა ტექნოლოგია ფსიქოლოგია ვეტერინარია ავიაცია სახელმწიფო მოწყობა და მართვა საბირჟო საქმე ფილოსოფია ტრანსპრტი ისტორია ინფორმატიკა ლოგიკა მუსიკა კრიმინალისტიკა ბუღალტერია და აუდიტი სოფლის მეურნეობა პოლიტოლოგია არქიტექტურა ბიოლოგია ქიმია ფინანსები და კრედიტი გეოპოლიტიკა ტურიზმი მრეწველობა, წარმოება ელექტრონიკა მენეჯმენტი სექსოლოგია სხვა მიფოლოგია მეწარმეობა სტატისტიკა საბაჟო სისტემა ინვესტიციები ლოგისტიკა ფიზკულტურა და სპორტი მეცნიერება და ტექნიკა
    ანონსი  
     
    მთავარი   მოსწავლეებისთვის   სტუდენტებისთვის
     

    პედაგოგთა შორის ყოველთვის იყო ცნობილი ჭეშმარიტება, რომ უმაღლესი განათლების მიღების დამადასტურებელი დიპლომის მიღება - ფინიში არაა, ეს - მხოლოდ სტარტია:  
     
    მშობლებისთვის   პედაგოგებისთვის   ადმინისტრატორებისთვის
       
    ავტორიზაცია
    შესვლა
    დაგავიწყდათ პაროლი; ?
    დარეგისტრირდით !
    ურჩიეთ საიტი მეგობარს !
    სიახლეების გამოწერა
     
    ჩვენი მეგობრები
     
    სიახლეები  
     

    RSS
    | ავტორიზაცია | რეგისტრაცია | პროექტის შესახებ | წესები და პირობები
    იპოვეთ შეცდომა? | გვაცნობეთ პლაგიატის შესახებ
    საავტორო უფლებები დაცულია © www.education.ge - 2024