მთავარი მოსწავლეებს აბიტურიენტებს სტუდენტებს მშობლებს პედაგოგებს ადმინისტრატორებს რეკლამა გალერეა
FORUM
 
 

თითოეული თქვენგანის დონაცია, ანუ შემოწირულობა  - მოემსახურება მის მხარდაჭერას, ფუნქციონირებასა და სრულყოფას!    

RSS
რესურსები
აქტიური მომხმარებლები
ალექსანდრე ეჯიბაძე  
მზია გიგუაშვილი  
ნანა ხახუტაიშვილი  
მარიამი ნარიმანაშვილი  
ნინო ბაიდოშვილი  
ვიკა  
თიკა გამყრელიძე  
ნათია სორდია  
მარიამ დავითაშვილი  
ქეთევანი ვარდანაშვილი  
 
ახალი კომენტარები
  • მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდების ტესტები და სწორი პასუხები /Cat-ის საგამოცდო სისტემაზე მუშაობა გრძელდება/
  • გთხივთ დადოთ მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდაზე გამოყენებული ბიოლოგიის ტესტები და პასუხები და მირჩიეთ რა უნდა გავითვალისწინო გავდივარ გამოცდაზე და ვნერვიულობ
  • ar aris dzalian rtuli,mtavaria mondomeba :*
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • -------
  • მათემატიკური პირამიდების საოცრება
  • dz magaria
  • 1992-93 წლების ომის შემდგომი ტრავმა აფხაზეთიდან დევნილებში
  • ბოლომდე რატომ არ დაიდო? :/
  • აზრი აქვს ცხოვრებას ... ცხოვრების მოლოდინში?
  • მოლოდინის რეალიზაცია მხოლოდ შენზე არ არის დამოკიდებული, თუ დავუკვირდებით ყველაფერი ეს ალბათობაზეა აგებული,
  • დედამიწის სიხშირე და ადამიანის ტვინი. რატომ უნდა გარდაიქმნას ადამიანი?
  • cota fizika unda icode es rom gaigo da me ver gavigeb
  • მე ვერ დავამატებ ტესტს?
  • შენც შეგიძლია დამატება. სადაც ტესტებს ნახულობ , იქვე არის "დაამატე ტესტი" . ამას დააწექი და შექმენი.
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • mxolod am kriteriumebit adgent bavshvi nu adamiani aris tu ara rindigo?iqneb raime metodi shemogetavazebinat,romlis mixedvitac gavarkvevdit misi auris fersa tu taobisadmi identobas ...
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • saintereso statiaa dzalian didi madloba!!!
     
     

    ამ გვერდზე გაერთიანებებს გამოაქვთ შემუშავებული რეკომენდაციები ან აქტუალური პრობლემები, რომლებიც ითხოვენ საზოგადოებრივ განხილვას. აქტიურად ჩაერთეთ ამ პროცესში,   გამოხატეთ თქვენი დამოკიდებულება და   წინადადებები.


                                                           
    თვით რეგულაციისა და საკუთარ თავზე ზეგავლენის ხერხები. / პროფესიული ”დაღლილობისა” და თვით რეგულაციის თემის გაგრძელება/ ნანახია (9559) - ჯერ 05 ოქტომბერი 2009

    თუ ყურადღებით გაეცანით ამ პრობლემატიკაზე გამოქვეყნებულ წინა პუბლიკაციებს: “პროფესიული დაღლილობის” სინდრომის შესახებ” და ”ორგანიზმის რეგულაციის ბუნებრივი ხერხები და თვით რეგულაცია” ლოგიკურია, რომ დაგებადა კითხვა: კონკრეტულად - რა ხერხებით შეიძლება მივაღწიოთ განწყობაზე და ორგანიზმზე ეფექტურ ზეგავლენას?

    თანმიმდევრობით მოგაწვდით სპეციალური კვლევების შედეგების პუბლიკაციებში მითითებულ და მრავალ ჯერ აპრობირებულ თვით რეგულაციისა და საკუთარ თავზე ზეგავლენის ზოგიერთ მეთოდსა და ხერხს. ამ სტატიაში მოდით შევჩერდეთ სუნთქვის რეჟიმთან დაკავშირებული რეკომენდაციების პირველ ოთხეულზე და თუ დაგაინტერესებთ - იმავე რუბრიკით გამოვაქვეყნებთ გაგრძელებას. საიტის მომხმარებელთა წინა პუბლიკაციების გაცნობის სტატისტიკა ცხადყოფს, რომ ჩვენ თანამედროვე დინამიურ და სირთულეებით აღსავსე სამყაროში თვით ეს პრობლემა აქტუალურია და იწვევს სხვა და სხვა კატეგორიის მკითხველთა ინტერესს.

    ...............
    ხერხი პირველი:
    სუნთქვის მართვა - წარმოადგენს კუნთების ტონუსზე და ტვინის ემოციურ ცენტრებზე ზეგავლენის ეფექტურ საშუალებას. დაკვირვება ადასტურებს, რომ ნელი და ღრმა (ამ პროცესში მუცლის კუნთების ჩართვით) სუნთქვა აქვეითებს (ანელებს) ნერვული ცენტრების აქტიურობას და ხელს უწყობს კუნთების მოდუნებას, ხსნის მათ დაძაბულობას ანუ ორგანიზმის რელაქსაციას. ხოლო მკერდით ხშირი სუნთქვა - პირიქით იწვევს ორგანიზმის აქტიურობის ზრდას და ამაღლებს ნერვულ-ფსიქიკური დაძაბულობის დონეს.

    ხერხი მეორე:
    აგრეთვე დაკავშირებულია სუნთქვის მართვასთან. ფეხზე დგახართ თუ მაგიდას უზიხართ, ნებისმიერ შემთხვევაში, ეცადეთ მოადუნოთ სხეულის კუნთები და გაამახვილეთ ყურადღება სუნთქვის რეჟიმზე.
    ზედმეტი აჩქარების გარეშე, ერთიდან ოთხამდე დათვლით, გააკეთეთ აუჩქარებელი ღრმა ჩასუნთქვა, ისე რომ გულმკერდი დარჩეს უმოძრაო, წინ იმოძრაოს მხოლოდ მუცელმა.
    შემდგომი ოთხამდე დათვლის პროცესში შეაჩერეთ სუნთქვა.
    ამის შემდეგ, უწყვეტად, ერთიდან - ექვსამდე თვლით, ნელა ამოისუნთქეთ.
    შემდეგ - კვლავ ოთხამდე თვლით შეაჩერეთ სუნთქვა.
    ყველა ეს მოქმედება გაიმეორეთ 3 – 5 წუთის განმავლობაში (ან თვენი რეაქციის ინდივიდუალური დაკვირვებით ოდნავ მეტ ხავს) და შეატყობთ, რომ თქვენი მდგომარეობა გახდა საგრძნობლად მშვიდი და წყნარი.
    ხერხი მესამე:
    წარმოიდგინეთ, რომ თქვენს წინ, ცხვირიდან 10 – 15 სანტიმეტრის დაშორებით ჰაერში ჰკიდია, მაგალითად, ბუმბული. ისუნთქეთ ნელა და მხოლოდ ცხვირით, ისე ფაქიზად, რომ ბუმბულიც კი არ აფრიალდეს .
    ხერხი მეოთხე:
    ვინაიდან გაღიზიანების ან გაბრაზების მომენტში ჩვენ, რომ იტყვიან ერთ ჩასუნთქვაზე, გამოვხატავთ ემოციას და ამ დროს ვაბრკოლებთ სუნთქვას, კერძოდ კი გვავიწყდება ნორმალური ამოსუნთქვა, ამიტომ:
    -ასეთ ვითარებაში ღრმად ამოისუნთქეთ;
    -მერე, რამდენადაც შესძლებთ, შეაჩერეთ სუნთქვა;
    -რამოდენიმე ღერ ღრმად ჩაისუნთქეთ;
    -მოკლე ხნით კვლავ შეაჩერეთ სუნთქვა.
    შემდეგ ისუნთქეთ უკვე სტაბილურად, თანაბრად ანუ, როგორც ყოველთვის უნდა სუნთქავდეთ.

    ასეთია მოკლედ სუნთქვის მეშვეობით თვით რეგულირებისა და თვით ზეგავლენის რამდენიმე უმარტივესი ხერხი. თუ დაინტერესდით მოგვწერეთ და გაეცანით პუბლიკაციის გაგრძელებას.  

    ავტორი :Adminstrator კომენტარები (0)

    კომენტარები  
    გაზიარება
    მსგავსი თემები :
    | ფსიქოლოგია |
       
  • კომენტარის დასატოვებლად უნდა გაიაროთ ავტორიზაცია !
  •  
    საკვანძო სიტყვები  
    ვიყიდი ხელოვნება/კულტურა განათლება/სწავლება სასწავლო პროგრამები მომსახურება სხვა ვეძებ სპეციალისტს ფიზიკური კულტურა/სპორტი კონფერენციები/ღონისძიებები სტიპენდიები ვყიდი ვცვლი ტურიზმი/დასვენება/გართობა ვარ სპეციალისტი ჯანმრთელობა/პროფილაქტიკა ტენდერები/გრანტები გავაჩუქებ კურსები/ტრენინგები/სტაჟირება
    ანონსი  
     
    მთავარი   მოსწავლეებისთვის   სტუდენტებისთვის
     

    პედაგოგთა შორის ყოველთვის იყო ცნობილი ჭეშმარიტება, რომ უმაღლესი განათლების მიღების დამადასტურებელი დიპლომის მიღება - ფინიში არაა, ეს - მხოლოდ სტარტია:  
     
    მშობლებისთვის   პედაგოგებისთვის   ადმინისტრატორებისთვის
       
    ავტორიზაცია
    შესვლა
    დაგავიწყდათ პაროლი; ?
    დარეგისტრირდით !
    ურჩიეთ საიტი მეგობარს !
    სიახლეების გამოწერა
     
    ჩვენი მეგობრები
     
    სიახლეები  
     

    RSS
    | ავტორიზაცია | რეგისტრაცია | პროექტის შესახებ | წესები და პირობები
    იპოვეთ შეცდომა? | გვაცნობეთ პლაგიატის შესახებ
    საავტორო უფლებები დაცულია © www.education.ge - 2024