მთავარი მოსწავლეებს აბიტურიენტებს სტუდენტებს მშობლებს პედაგოგებს ადმინისტრატორებს რეკლამა გალერეა
FORUM
 
 

თითოეული თქვენგანის დონაცია, ანუ შემოწირულობა  - მოემსახურება მის მხარდაჭერას, ფუნქციონირებასა და სრულყოფას!    

RSS
რესურსები
აქტიური მომხმარებლები
ალექსანდრე ეჯიბაძე  
მზია გიგუაშვილი  
ნანა ხახუტაიშვილი  
მარიამი ნარიმანაშვილი  
ნინო ბაიდოშვილი  
ვიკა  
თიკა გამყრელიძე  
ნათია სორდია  
მარიამ დავითაშვილი  
ქეთევანი ვარდანაშვილი  
 
ახალი კომენტარები
  • მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდების ტესტები და სწორი პასუხები /Cat-ის საგამოცდო სისტემაზე მუშაობა გრძელდება/
  • გთხივთ დადოთ მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდაზე გამოყენებული ბიოლოგიის ტესტები და პასუხები და მირჩიეთ რა უნდა გავითვალისწინო გავდივარ გამოცდაზე და ვნერვიულობ
  • ar aris dzalian rtuli,mtavaria mondomeba :*
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • -------
  • მათემატიკური პირამიდების საოცრება
  • dz magaria
  • 1992-93 წლების ომის შემდგომი ტრავმა აფხაზეთიდან დევნილებში
  • ბოლომდე რატომ არ დაიდო? :/
  • აზრი აქვს ცხოვრებას ... ცხოვრების მოლოდინში?
  • მოლოდინის რეალიზაცია მხოლოდ შენზე არ არის დამოკიდებული, თუ დავუკვირდებით ყველაფერი ეს ალბათობაზეა აგებული,
  • დედამიწის სიხშირე და ადამიანის ტვინი. რატომ უნდა გარდაიქმნას ადამიანი?
  • cota fizika unda icode es rom gaigo da me ver gavigeb
  • მე ვერ დავამატებ ტესტს?
  • შენც შეგიძლია დამატება. სადაც ტესტებს ნახულობ , იქვე არის "დაამატე ტესტი" . ამას დააწექი და შექმენი.
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • mxolod am kriteriumebit adgent bavshvi nu adamiani aris tu ara rindigo?iqneb raime metodi shemogetavazebinat,romlis mixedvitac gavarkvevdit misi auris fersa tu taobisadmi identobas ...
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • saintereso statiaa dzalian didi madloba!!!
     
     
    მთავარი
  • მთავარი თემა
  • სიახლეები კატეგორიების მიხედვით
  • ახალი შეკითხვები
  • იპოვეთ სასწავლებელი
  • გაიარეთ ტესტი

  • დაუსვით კითხვა სპეციალისტს
  • ახალი მასალები
  • პოპულარული სტატიები
  • ჩვენი მეგობრები
  • გამოკითხვები
  • მთავარი >>მთავარი თემა
     
    საფრთხეები და დაძლევის გზები 26 ოქტომბერი 2009

     2009-2010 სასწავლო წელი თვენახევარია , რაც დაიწყო და სასწავლო ფერხულშიც ყველა სასკოლო ასაკის ბავშვი ჩაება. ახალი სასწავლო წლის უმთავრესი პრობლემა - სახელმძღვანელოები და სხვადასხვა სასკოლო ნივთები მშობელთა გარკვეულმა ნაწილმა უკვე შეიძინა. თუმცა არის მოსწავლეების კატეგორია, რომელსაც ყველა საჭირო ნივთი და სახელმძღვანელო ჯერ კიდევ არ აქვს.სოციალურად დაუცველი ოჯახების რაოდენობრივი მაჩვენებელი საქართველოში კვლავაც მაღალია. შესაბამისად, მაღალია იმ ბავშვთა რაოდენობა, რომლებიც სიღარიბეში ცხოვრობენ და სრულყოფილი განათლების მისაღებად საჭირო პირობების მინიმუმიც კი არ აქვთ.

    ბავშვის სიღარიბე კი ეროვნული საფრთხეა და ეს საფრთხე ემუქრება ქვეყნის დემოკრატიულ განვითარებას, თუმცა უპირველესად პიროვნების ჩამოყალიბებაზე ახდენს გავლენას. “სიღარიბე ისეთი მოვლენაა, რომელიც ყველა ადამიანის განვითარებაზე ახდენს გავლენას. მით უმეტეს ძალიან დიდ გავლენას ახდენს ბავშვის ფსიქიკაზე მაშინ მაშინ, როდესაც ყალიბდება მისი ღირებულებათა სისტემა, დამოკიდებულება”, - გვიხსნის ფსიქოლოგი გულიკო ბექაური. მისი თქმით, ახალი სასწავლო წელი ბავშვის ფსიქიკაში ყველაფერ ახალთან ასოცირდება და ამ ახლის მოლოდინი ძალიან შთამბეჭდავია: “მაგრამ ამ შთამბეჭდაობას ბლოკავს ის, რომ ბავშვს ბავშვს, ვთქვათ, წიგნი არ აქვს. ამ ფაქტორის გათვალისწინება რომ ხდებოდეს - რა დონეზე იბ- იბლოკება ლოკება ბავშვის ემოციური სამყარო, ალბათ სხვა გადაწყვეტილებებს მივიღებდით”.
    სხვა გადაწყვეტილებების მიღებაში იგი იმ გზებისა და საშუალებების ძიებას გულისხმობს, რითაც სკოლებში მატერიალური უთანასწორობის პრობლემა მოგვარდება: “სასწავლო წელი როდესაც იწყება, ყველანაირი რესურსი უნდა გამოინახოს ქვეყანაში, რომ არსებობდეს რაიმე ტიპის ფონდი, რომელიც დაეხმარება ბავშვებს”.
    მეექვსე საჯარო სკოლის მეათე კლასის მოსწავლე ნანა გვირჯიშვილის ოჯახში ცხრა წევრია. ექვსი დედმამიშვილიდან ოთხი სკოლის მოსწავლეა. ოჯახის ძირითადი შემოსავლის წყარო სოფლის მეურნეობა და მამის საქმიანობაა: “მამა ტაქსაობს . არ გვიჭირს, იმდენს შოულობს შოულობს, რომ რაც აუცილებლად გვჭირდება გვჭირდება, ის ნივთები გვიყიდოს”.
    თუმცა ნანა ამბობს, რომ ამის საშუალება ყველას არ აქვს. მისი მეგობარი ნინო მაისურაძე ამბობს, რომ მთავარი მონდომებაა, საჭირო ინფორმაციის მოძიება მოსწავლეს ბიბლიოთეკიდანაც შეუძლია.
    თუმცა წიგნებისა და სხვა სასკოლო ნივთების არქონა მოსწავლეებზე დიდ გავლენას რომ ახდენს, ამაში მეგობრებს ეთანხმება: “ყოფილა შემთხვევა , რომ მასწავლე მასწავლებელს ბელს შენიშვნა მიუცია მოსწავლისთვის მოსწავლისთვის, წიგნი რატომ არ გაქვს, ან დავალება რატომ არ გიწერიაო და ბავშვი გაჩუმებულა”. ფსიქოლოგის აზრით, პედაგოგობა ძალია რთული პროფესიაა და შეუძლებელია მასწავლებელმა ყველა ფაქტორი გაითვალისწინოს: “განსაკუთრებით, მაშინ როცა უკვე დაღლილია. უბრალოდ, ძალიან რთულია”.
      განსაკუთრებით ფრთხილი მიდგომა ბავშვისადმი გარდამავალ საფეხურებზეა საჭირო. მაგალითად, მეხუთე კლასში, როცა ერთ, დედამასწავლებელს სხვა რამდენიმე მასწავლებელი ენაცვლება. თავიდან იწყება მოსწავლის პიროვნების ამოცნობა, იცვლება მისი ხედვა და იწყება მისი სოციალიზაცია. ამ კლასის ბავშვებს მეტი ყურადღება სჭირდებათ, ვინაიდან ამ პერიოდში რა წარმოდგენაც ჩამოუყალიბდებათ მათზე მასწავლებლებს, ის დარჩებათ ბოლომდე. ამდენად, საჭიროა, ბავშვის სწორად დანახვა და ამაში ხელი არ უნდა შეეშალოს უსახსრობით. “ბავშვი ითრგუნება, განსაკუთრებით იმ ასაკში, როცა უკვე აცნობიერებს, რომ სიღარიბის გამო არ აქვს წიგნი და არა იმის გამო, რომ ვთქვათ დედას, ან მამას არ უნდა ისწავლოს.

    ეს ფაქტორი კიდევ უფრო მეტად აძლიერებს ემოციურ განცდას. უარყოფითი ემოცია აბსოლუტურად უკარგავს მოტივაციას”, - ამბობს ფსიქოლოგი. სწავლების თანამედროვე მიდგომები კლასგარეშე, დამატებითი მასალების მოძიებას დიდ მნიშვნელობას ანიჭებს. იქამდე, ვიდრე ინტერნეტში ჩართული კომპიუტერი ყველა მოსწავლეს ექნება, ჯერ კიდევ დიდი დროა. ერთადერთი გამოსავალი ამგვარ ვითარებაში სკოლებში არსებული კომპიუტერული ბაზით სარგებლობაა. პროგრამა “ირმის ნახტომის” ფარგლებში კომპიუტერები ყველა სკოლას აქვს.„ნებისმიერ მოსწავლეს შეუძლია შევიდეს კომპიუტერულ კლასში და ისარგებლოს კომპიუტერებით“, - გვეუბნება ნინო მაისურაძე. მეგობარს ეთანხმება ქრისტინე კურტანიძეც. ორივე მათგანი მეექვსე საჯარო სკოლაში სწავლობენ. ამ სკოლის დირექტორი ზაზა თამარაშვილი ამბობს, რომ ინტერნეტზე მოსწავლეების მხრიდან მოთხოვნა ნაკლებადაა. კარტრიჯისა და ფურცლების პრობლემა სკოლას ნამდვილად არ აქვს, მიუხედავად იმისა, რომ დოტაციურია . სურვილის შემთხვევაში ნებისმიერ მოსწავლეს შეუძლია, ამობეჭდოს, რაც უნდა: “ეს არაა პრობლემა. პატარა სკოლა ვართ, მოსწავლეებთან მეგობრული დამოკიდებულება გვაქვს და ურთიერთობის პრობლემები არ გვაქვს, რამაც შეიძლება უარყოფითი გავლენა მოახდინოს პიროვნების ჩამოყალიბებაზე”.

    თუმცა, არსებობს სხვა დეფიციტური სკოლები, სადაც სხვაგვარი ვითარებაა. განათლების სამინისტროდან სპეციალური პროგრამები არ არსებობს. სკოლებისთვის თანხები არც ადგილობრივ ბიუჯეტებშია გათვალისწინებული. უთანასწორობა კვლავ აღმოუფხვრელი რჩება და კვლავ ძალაშია სასკოლო ნივთების ფონდის იდეა. “აუცილებელია, ისეთი გზა მოვძებნოთ, რომელიც ბავშვის პიროვნებას და სულიერებას არ დააზიანებს. პრობლემას პრობლემა არ უნდა დავუმატოთ . ამიტომ ძალიან კარგი იქნება, თუ მსგავსი ფონდების შექმნაში მთელი საზოგადოება , ყველა სექტორი ჩაერთვება და ის ყველა ბავშვზე იქნება გათვლილი, რათა ამ ნიშნით დაყოფა და დისკრიმინაცია არ მოხდეს”, - დასძენს ფსიქოლოგი.

     

    ნინო ნარიმანიშვილი, ახალციხე

    გაზეთი ”სამხრეთის კარიბჭე” # 259 25.10.2009  


     

    გაზიარება
    კომენტარები  
  • კომენტარის დასატოვებლად უნდა გაიაროთ ავტორიზაცია !
  • არქივი  
    სოციალური პარტნიორობა - ფასადური ატრიბუტი, თუ ეპოქის გარდაუვალი მოთხოვნაა? 16 ივნისი 2014

     საყოველთაოდ ცნობილია, რომ სოციალური პარტნიორობა   ხელს უწყობს თანამედროვე საბაზრო ეკონომიკის სოციალიზაციას, დემოკრატიზაციის პროცესების გაღრმავებას და საზოგადოების როლის ამაღლებას სახელმწიფოს მართვაში.

    საქართველოს სავაჭრო-სამრეწველო პალატასა და საქართველოს პროფესიული განათლების ფონდს შორის ბიზნესის ხელშეწყობის მიზნით გაფორმდა თანამშრომლობის მემორანდუმი 30 მარტი 2013

     მემორანდუმს ხელი მოაწერეს საქართველოს სავაჭრო-სამრეწველო პალატის პრეზიდენტმა კახა ბაინდურაშვილმა და საქართველოს პროფესიული განათლების ფონდის გამგეობის თავმჯდომარემ ალექსანდრე  ეჯიბაძემ.

    მემორანდუმის მიზანია:  
    პროფესიული მომზადება - გადამზადების მობილური სისტემის  მეშვეობით ბიზნესის განვითარების ხელშეწყობა;  
    შრომით რესურსებზე ბიზნესის რეალური მოთხოვნების  შესწავლა და სათანადო კადრებით უზრუნველყოფის ღონისძიებათა დასახვა;
     ინოვაციური პროექტების რეალიზაციისთვის პარტნიორებისა და დონორების მოძიებაში ორგანიზაციული  ურთიერთმხარდაჭერა და სხვა.

     

     

    პროფესიული განათლების მდგომარეობის ანალიზი და ტრანსფორმაციის პროექტი 28 თებერვალი 2013

    ქვეყანაში დაიწყო რეფორმების ახალი ტალღა. ყოველ დღე ტელევიზიით გვამცნობენ ამა თუ იმ დარგში დასახული გარდაქმნების შესახებ. მაგალითად, ცოტა ხნის წინ, მეცნიერებისა და უმაღლესი განათლების რეფორმის თაობაზე გამოქვეყნდა სახელმწიფო კომისიის ხედვა , რომელმაც მეცნიერთა აქტიურ წრეებში გამოიწვია საკმაო ვნებათა ღელვა. მოკლე დროში კომისიის წევრთა ნაწილმა ააჟღერა სასკოლო რეფორმის ფრაგმენტალური ხედვაც, რომელსაც, შეიძლება ითქვას, დიდი რეაქცია არ მოჰყოლია. გარდაქმნების წარდგენის რიგი ამჟამად კვლავ დაუდგა პროფესიული განათლების დარგსაც. რა გეზს ავირჩევთ მისი რეფორმირებისთვის ამჯერად? კვლავ გავაგრძელებთ "პოტიომკინის სოფლების" შენებას?   თუ დავადგებით მისი ადექვატურ სისტემად გარდაქმნის გზას?

    ამ კითხვებთან დაკავშირებით გთავაზობთ სისტემაში არსებული მდგომარეობის  საქართველოს პროფესიული განათლების ფონდის მიერ ჩატარებულ ანალიზს და ტრანსფორმაციის საკმაოდ აქტუალურ მოსაზრებებს.

    ათეული წლების განმავლობაში სახელმწიფოს პოლიტიკა პროფესიული განათლების მიმართ არ იყო თანმიმდევრული. ის არ ეყრდნობოდა ანალიტიკურ მიდგომებს, უმეტეს შემთხვევაში ხასიათდებოდა უკიდურესი ვოლუნტარიზმით და ამის გამო ვერ შეიძინა როგორც მიმდინარე ეტაპისთვის, აგრეთვე სტრატეგიული სოციალურ-ეკონომიკური ინტერესების დაკმაყოფილებისთვის საჭირო სისტემური ხასიათი. რის შედეგადაც პროფესიული განათლება ადეკვატურად ვერ პასუხობდა მიმდინარე თუ მომავალ გამოწვევებს.  

     

    მთავარი თემა 30 ოქტომბერი 2012

    განათლების თუ გამოცდების რეფორმა …? 03 ივნისი 2012

    უკვე მივეჩვიეთ იმას, რომ ბოლო ათწლეულის განმავლობაში საქართველოს განათლების სფეროში პერმანენტულად იწყება, შემდგომ ზოგიერთი განხრით  ჩერდება ან წყდება, ზოგი მიმართულებით კი გრძელდება სარეფორმო ღონისძიებების გატარება. სიტყვა „განათლება“-ს გვერდით მუდმივად ჟღერს თითქმის სინონიმად ქცეული ტერმინი - „რეფორმა“. მაგრამ სამწუხაროდ სერიოზულად არც გაგვიანალიზებია რა მივიღეთ დღემდე, ან რას ველით საბოლოოდ ამ რეფორმისტული მცდელობებისგან ????  

    2012 წლის საატესტატო გამოცდების შედეგები 02 ივნისი 2012

    2011-2012 სასწავლო წლის საატესტატო გამოცდები წარმატებით დასრულდა.  მოსწავლეებმა  თავიანთი შესაძლებლობები 8 საგანში გამოსცადეს. გამოსაშვები გამოცდებში ათასობით ადამიანი იყო ჩართული. გამოცდების ორგანიზება და მაღალ დონეზე ჩატარება სამინისტროს  გამოცდების   ეროვნული ცენტრისა და  სამინისტროს განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემის თანამშრომლებმა უზრუნველყვეს. მნიშვნელოვანია, რომ მიუხედავად გატარებული საკადრო პოლიტიკისა საატესტატო გამოცდებს საფრთხე არ შექმნია და მაღალი შედეგებით დასრულდა.  

    სიახლე 2012 წლის გამოცდების მომზადებასა და ჩატარებაში 24 აპრილი 2012
    პრეტესტები და სხვა  სიახლე 2012 წლის გამოცდების მომზადება და ჩატარებაში.  
    საატესტატო, ერთიანი ეროვნული, სამაგისტრო და სასერტიფიკაციო გამოცდების განრიგი.
    პირველკლასელთა ინტერნეტ-რეგისტრაცია დაიწყო 05 აპრილი 2012

    საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ინფორმაციით 2012 წლის 2 აპრილიდან დაიწყო პირველკლასელთა ონლაინრეგისტრაცია. რეგისტრაცია მხოლოდ ინტერნეტით განხორციელდება. 17 აპრილამდე პირველკლასელების ინტერნეტრეგისტრაცია იმ სკოლებში იქნება შესაძლებელი, სადაც მათი დედმამიშვილები სწავლობენ, ან მშობლები მუშაობენ. დანარჩენების რეგისტრაცია კი, 17 აპრილიდან - 17 ივნისის ჩათვლით განხორციელდება.  

    2012 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდების მნიშვნელოვანი სიახლეები 26 თებერვალი 2012

    2012 წლიდან აბიტურიენტებს არა 7, არამედ 20 საგანმანათლებლო პროგრამის არჩევის შესაძლებლობა ექნებათ, შესაბამისად, გაუქმდება  

    ე. წ. მეორადი ჩარიცხვები, რის შედეგადაც  უნდა გაზარდის აბიტურიენტთა ჩარიცხვის ალბათობა, ხოლო ინფორმაცია სახელმწიფო გრანტის შესახებ ჩარიცხვებთან ერთად გახდეს ცნობილი,  
    უმაღლესი სასწავლებლები აღარ დაელოდებიან მეორადი ჩარიცხვების შედეგებს და დროულად დაიწყებენ სასწავლო წელს.
     
    ერთიანი ეროვნული გამოცდებისათვის რეგისტრაციის, სავალდებულო და არჩევითი გამოცდების, სახელმწიფო სასწავლო გრანტის გაცემის წესის, საგამოცდო პროცესის, პირველადი შედეგების გამოცხადების, აპელაციის შეტანის წესის, აბიტურიენტის უფლება-მოვალეობების, ჩარიცხვებისა და საბოლოო შედეგების გამოცხადების შესახებ შეგიძლიათ  იხილოთ  ცნობარში.
    აღმოსავლური ჰოროსკოპით 2012 - დრაკონის წელია 21 ნოემბერი 2011
    აღმოსავლური ჰოროსკოპით 2012 - დრაკონის წელია. ტრადიციულად ამ ნიშნის წელიწადს წარმატებულს უწოდებენ. მიიჩნევენ, რომ განსაკუთრებულად წარმატებულია ის ქორწინებისთვის, ბავშვის გაჩენისთვის, უკვე მოქმედი ბიზნესისთვის და ახალი საქმიანი წამოწყებისთვის. ეს დიდი ენთუზიაზმის და ენერგიის, ოპტიმიზმისა და საკუთარ თავში მაღალი რწმენის პერიოდია. ამ წლის განმავლობაში მოსალოდნელია მოვლენათა ფანტასტიკური სცენარებით განვითარება, რაც განსაკუთრებულად გაახარებს მასობრივი ინფორმაციის საშუალებებს. წაიკითხეთ ვრცლად >>>>>>>>>>>>>>>
    <<2 3

    <<2 3
     
    საკვანძო სიტყვები  
    სასწავლო დაწესებულების მართვა სასარგებლო რჩევები მედიცინა და პროფილაქტიკა სწავლა საზღვარგარეთ/სტიპენდიები და გრანტები სხვა შემოქმედება/ხელოვნება/კულტურა მეცნიერება/ტექნიკა მშობელი და ოჯახი ბავშვის აღზრდა მომზადება/ტესტირება/ჩაბარება სიახლე განათლების სფეროში გამოცემები/პუბლიკაციები ადამიანთაშორის ურთიერთობა განათლება საქართველოში და მსოფლიოში დასაქმება/კარიერა/ბიზნესი გართობა/თამაშები გაერთიანებები/სოციალური ქცელები ინტერესები/კონკურსები დასვენება/ტურიზმი საგანმანათლებლო დაწესებულებები ბავშვის კვება და მოვლა კომპიუტერული ტექნიკა/ინტერნეტი სარეკლამო მომსახურება რელიგია სასწავლო პროცესი/საგნობრივი სწავლება/მეთოდიკა ბუნება/ეკოლოგია საზოგადოებრივი ურთიერთობები სასწავლო აღმზრდელობითი დაწესებულებები ფიზიკური კულტურა და სპორტი პედაგოგიკა/ფსიქოლოგია კვალიფიკაციის ამაღლება
    ანონსი  
     
    მთავარი   მოსწავლეებისთვის   სტუდენტებისთვის
     

    პედაგოგთა შორის ყოველთვის იყო ცნობილი ჭეშმარიტება, რომ უმაღლესი განათლების მიღების დამადასტურებელი დიპლომის მიღება - ფინიში არაა, ეს - მხოლოდ სტარტია:  
     
    მშობლებისთვის   პედაგოგებისთვის   ადმინისტრატორებისთვის
       
    ავტორიზაცია
    შესვლა
    დაგავიწყდათ პაროლი; ?
    დარეგისტრირდით !
    ურჩიეთ საიტი მეგობარს !
    სიახლეების გამოწერა
     
    ჩვენი მეგობრები
     
    სიახლეები  
     

    RSS
    | ავტორიზაცია | რეგისტრაცია | პროექტის შესახებ | წესები და პირობები
    იპოვეთ შეცდომა? | გვაცნობეთ პლაგიატის შესახებ
    საავტორო უფლებები დაცულია © www.education.ge - 2024