აქტიური მომხმარებლები |
|
ალექსანდრე ეჯიბაძე |
|
მზია გიგუაშვილი |
|
ნანა ხახუტაიშვილი |
|
მარიამი ნარიმანაშვილი |
|
ნინო ბაიდოშვილი |
|
ვიკა |
|
თიკა გამყრელიძე |
|
ნათია სორდია |
|
მარიამ დავითაშვილი |
|
ქეთევანი ვარდანაშვილი |
|
|
ახალი კომენტარები |
|
ar aris dzalian rtuli,mtavaria mondomeba :* |
მე ვერ დავამატებ ტესტს? |
შენც შეგიძლია დამატება. სადაც ტესტებს ნახულობ , იქვე არის "დაამატე ტესტი" . ამას დააწექი და შექმენი. |
„ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ? |
mxolod am kriteriumebit adgent bavshvi nu adamiani aris tu ara rindigo?iqneb raime metodi shemogetavazebinat,romlis mixedvitac gavarkvevdit misi auris fersa tu taobisadmi identobas
... |
|
|
|
გამოცდები ... გამოცდები ... გამოცდები?! ... |
03 აპრილი 2011 |
უფროსკლასელებისთვის, მათი მშობლებისთვის და ოჯახის წევრებისთვის, მასწავლებლებისთვის - საზოგადოების საკმაოდ დიდი ნაწილისთვის დღეს სხვა საჭირბოროტო და მწვავე საკითხებისა და პრობლემების რიგში ალბათ ერთ-ერთი აქტუალური გამოცდების თემაც გახდა: მაისში მე-12 კლასის მოსწავლეებს - გამოსაშვები, ივლისში კი აბიტურიენტებს - ერთიანი ეროვნული გამოცდების ჩაბარება მოუწევთ. გამოცდის ჩატარების პირობებში გაურკვევლობისა და, ხშირ შემთხვევაში, პრესაში ან მასმედიიაში გამოქვეყნებული გაუგებრობების (ჩატარების ვადები, ადგილი, მოთხოვნები) შედეგად მე-12 კლასელთა ნაწილი შიშმა, პანიკამ მოიცვა.
პორტალის მიერ ჩატარებული გამოკითხვის ერთმა სასოწარკვეთილებაში ჩავარდნილმა რესპონდენტმა საპასუხოთ პანიკით აღსავსე შეკითხვა დასვა: ”...ეს გამოცდა, რომ არ ჩავაბარო ატესტატსაც ვერ მივიღებ? ადრე რომ ეცნობებინათ, სხვანაირად მოვიქცეოდი მაინც, მეტს ვიმეცადინებდი”.
მიუხედავად იმისა, რომ განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო საკუთარი საიტებისა და ტელევიზიის მეშვეობით სასწავლო დაწესებულებებსა და მოსწავლეებს პერიოდულად ამცნობს სიახლეებს გამოცდების ჩატარების საკითხებში, მე-12 კლასის მოსწავლეები (უმეტესად რეგიონებში) მაინც უჩივიან ინფორმაციის ნაკლებობას. შემოსული მომართვების ანალიზი კი გვიჩვენებს, რომ პანიკის ძირითადად საფუძველს გამოცდებისთვის მოუმზადებლობა და ამისათვის განსაზღვრული საკმაოდ მცირე დრო იწვევს. ”რაში უნდა გამოგვცადონ - რას არ უსწავლებიათ?” - ასეთი მოსაზრებაც წაგვიკითხავს მოსწავლეთა გამოხმაურებებში და უმეტესად ეს პრეტენზია საბუნებისმეტყველო საგნების სწავლებაში რამდენიმე წლის წინ დამკვიდრებულმა დაუხვეწავმა პრაქტიკამ განაპირობა. გარდა ამისა ყურადსაღებია უფროსკლასელთა ასეთი პრეტენზიაც: ”... ჯერ იყო და შემოდგომაზე გვპირდებოდნენ ტესტების გამოქვეყნებას, მერე ზამთარში, შემდეგ გაზაფხულის პირველ თვეში, ტესტები კი დღემდე არსად არ გამოუფენიათ”.
მოსწავლეთა უმეტეს ნაწილს ისიც ადარდებს, რომ სათანადოდ ვერ მოასწრებენ გამოცდებისთვის მომზადებას. ერთ-ერთმა უფროსკლასელმა გამოსაშვები გამოცდების შეფასებაში ასეთი მოსაზრებაც გამოთქვა: ”… მე მომხრე ვარ მაგრამ უმჯობესი იქნებოდა ეს გამოცდები მომავალ მე-11 -ს ჩაებარებინა. ჩვენგან განსხვავებით დრო მაინც ექნებოდათ კარგად რო მომზადებულიყვნენ”.
აბიტურიენტებიც აქტიურად იხილავენ და აფასებენ ერთიან ეროვნულ გამოცდებში მუდმივ ტრადიციად ქცეული ცვლილებების შეტანის დაუსრულებელ პრაქტიკას. მათი ნაწილი აცხადებს, რომ დაიღალნენ "თამაშის წესების" გაუთავებელი ცვლილებებისგან. როდესაც ერთ-ერთ გამოკითხვაში აბიტურიენტებს დაუსვით შეკითხვა რამდენად კმაყოფილნი არიან უმაღლესში ჩაბარების არსებული სისტემით და როგორია მათი დამოკიდებულება სიახლეებისა და ცვლილებების მიმართ, 300 რესპონდენტიდან 210 -მა, ანუ 52% -მა გვიპასუხა - ალბათ უფრო უარყოფითად, ხოლო 53 (13%) - უდაოდ უარყოფითად შეაფასა ცვლილებების უწყვეტი, ხშირ შემთხვევაში მოულოდნელობითა და ”სიურპრიზებით” აღსავსე პროცესი და გამოცდების ჩატარებისადმი ამგვარი მიდგომა. ხოლო უფრო დადებითად 91-მა, ანუ 22% შეაფასა და მხოლოდ 7% - უდაოდ დადებითად შეაფასა დამოკიდებულება ამ საკითხისადმი.
ოდნავ დაგვამშვიდა იმ დასკვნამ, რომ მე-12 კლასის ყველა მოსწავლე და აბიტურიენტი არ არიან პესიმისტურად განწყობილნი. მოსწავლეთა და აბიტურიენტთა ნაწილი დარწმუნებულია საკუთარ ცოდნაში და გამოცდების არ ეშინია, უფრო მეტიც სხვებსაც კი მოუწოდებს გადალახონ შიში და გამოავლინონ რწმენა საკუთარ ძალებში. ასეთი მიმართვაც დაუწერიათ კომენტარებში: ”ნუ გეშინიათ, ჩააბარებთ!”.
თქვენ რა მოსაზრება და დამოკიდებულება გაგაჩნიათ ამ სახით გამოცდების ჩატარებისა და დღეისათვის ამ კუთხით მიმდინარე პროცესების მიმართ?
|
კომენტარები |
|
|
დათო ბუმბეიშვილი
გეთანხმბი
|
დათო ბუმბეიშვილი |
21 მაისი 2011 |
|
მეც მიმაჩნია რომ საატესტატო გამოცდები უნდა ჩატარდეს,მაგრამ ასე უეცრად ყველაფრის ერთად მეთორმეტე კლასის მოსწავლისთვის მიყრა სრული უაზრობაა
|
გოჩა ბერიძე |
09 მაისი 2011 |
|
martla davigalet ra am gamocdebit , gamocdebi unda chatardes magra ara axlandel 12 klaselebistvis radgan martlac rogor unda chavabarot is rac ar gvicwavlia :) agar vici ukve romel saganshi movemzado yvelaferi ameria amdeni zgva masala ase mcire droshi rogor movaswro?
|
nuki kokhodze |
06 მაისი 2011 |
|
martlac davixale amdeni axali tamashis wesebit.. es chvens psiqikaze moqmedebs.. saswavlo programa zireulad 1 welshi ar unda sheicvalos. amas dro unda da mitumetes me 12 klasis moswavleebs romelnic ar arian srulad impormirebuli ar unda xvdebodes amdeni problema,.. me vsaubroob wina wlebidan gamomdinare rodesac sxva wesebi shemogvtavazes, sacdeli kurdxlebi xom ar vart?
|
გოჩა შარვაშიძე |
19 აპრილი 2011 |
|
me sworad mimacnia am gamocdebis chatareba ogond cota naadrevia axlandel metormetes chemi azrit es gamocdebi ar unda hqonoda
|
|
კომენტარის დასატოვებლად უნდა გაიაროთ ავტორიზაცია !
|
პროფესიული განათლების მდგომარეობის ანალიზი და ტრანსფორმაციის პროექტი |
28 თებერვალი 2013 |
ქვეყანაში დაიწყო რეფორმების ახალი ტალღა. ყოველ დღე ტელევიზიით გვამცნობენ ამა თუ იმ დარგში დასახული გარდაქმნების შესახებ. მაგალითად, ცოტა ხნის წინ, მეცნიერებისა და უმაღლესი განათლების რეფორმის თაობაზე გამოქვეყნდა სახელმწიფო კომისიის ხედვა , რომელმაც მეცნიერთა აქტიურ წრეებში გამოიწვია საკმაო ვნებათა ღელვა. მოკლე დროში კომისიის წევრთა ნაწილმა ააჟღერა სასკოლო რეფორმის ფრაგმენტალური ხედვაც, რომელსაც, შეიძლება ითქვას, დიდი რეაქცია არ მოჰყოლია. გარდაქმნების წარდგენის რიგი ამჟამად კვლავ დაუდგა პროფესიული განათლების დარგსაც. რა გეზს ავირჩევთ მისი რეფორმირებისთვის ამჯერად? კვლავ გავაგრძელებთ "პოტიომკინის სოფლების" შენებას? თუ დავადგებით მისი ადექვატურ სისტემად გარდაქმნის გზას?
ამ კითხვებთან დაკავშირებით გთავაზობთ სისტემაში არსებული მდგომარეობის საქართველოს პროფესიული განათლების ფონდის მიერ ჩატარებულ ანალიზს და ტრანსფორმაციის საკმაოდ აქტუალურ მოსაზრებებს.
ათეული წლების განმავლობაში სახელმწიფოს პოლიტიკა პროფესიული განათლების მიმართ არ იყო თანმიმდევრული. ის არ ეყრდნობოდა ანალიტიკურ მიდგომებს, უმეტეს შემთხვევაში ხასიათდებოდა უკიდურესი ვოლუნტარიზმით და ამის გამო ვერ შეიძინა როგორც მიმდინარე ეტაპისთვის, აგრეთვე სტრატეგიული სოციალურ-ეკონომიკური ინტერესების დაკმაყოფილებისთვის საჭირო სისტემური ხასიათი. რის შედეგადაც პროფესიული განათლება ადეკვატურად ვერ პასუხობდა მიმდინარე თუ მომავალ გამოწვევებს.
|
განათლების თუ გამოცდების რეფორმა …? |
03 ივნისი 2012 |
უკვე მივეჩვიეთ იმას, რომ ბოლო ათწლეულის განმავლობაში საქართველოს განათლების სფეროში პერმანენტულად იწყება, შემდგომ ზოგიერთი განხრით ჩერდება ან წყდება, ზოგი მიმართულებით კი გრძელდება სარეფორმო ღონისძიებების გატარება. სიტყვა „განათლება“-ს გვერდით მუდმივად ჟღერს თითქმის სინონიმად ქცეული ტერმინი - „რეფორმა“. მაგრამ სამწუხაროდ სერიოზულად არც გაგვიანალიზებია რა მივიღეთ დღემდე, ან რას ველით საბოლოოდ ამ რეფორმისტული მცდელობებისგან ???? |
2012 წლის საატესტატო გამოცდების შედეგები |
02 ივნისი 2012 |
2011-2012 სასწავლო წლის საატესტატო გამოცდები წარმატებით დასრულდა. მოსწავლეებმა თავიანთი შესაძლებლობები 8 საგანში გამოსცადეს. გამოსაშვები გამოცდებში ათასობით ადამიანი იყო ჩართული. გამოცდების ორგანიზება და მაღალ დონეზე ჩატარება სამინისტროს გამოცდების ეროვნული ცენტრისა და სამინისტროს განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემის თანამშრომლებმა უზრუნველყვეს. მნიშვნელოვანია, რომ მიუხედავად გატარებული საკადრო პოლიტიკისა საატესტატო გამოცდებს საფრთხე არ შექმნია და მაღალი შედეგებით დასრულდა. |
პირველკლასელთა ინტერნეტ-რეგისტრაცია დაიწყო |
05 აპრილი 2012 |
საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ინფორმაციით 2012 წლის 2 აპრილიდან დაიწყო პირველკლასელთა ონლაინრეგისტრაცია. რეგისტრაცია მხოლოდ ინტერნეტით განხორციელდება. 17 აპრილამდე პირველკლასელების ინტერნეტრეგისტრაცია იმ სკოლებში იქნება შესაძლებელი, სადაც მათი დედმამიშვილები სწავლობენ, ან მშობლები მუშაობენ. დანარჩენების რეგისტრაცია კი, 17 აპრილიდან - 17 ივნისის ჩათვლით განხორციელდება. |
2012 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდების მნიშვნელოვანი სიახლეები |
26 თებერვალი 2012 |
2012 წლიდან აბიტურიენტებს არა 7, არამედ 20 საგანმანათლებლო პროგრამის არჩევის შესაძლებლობა ექნებათ, შესაბამისად, გაუქმდება
ე. წ. მეორადი ჩარიცხვები, რის შედეგადაც უნდა გაზარდის აბიტურიენტთა ჩარიცხვის ალბათობა, ხოლო ინფორმაცია სახელმწიფო გრანტის შესახებ ჩარიცხვებთან ერთად გახდეს ცნობილი,
უმაღლესი სასწავლებლები აღარ დაელოდებიან მეორადი ჩარიცხვების შედეგებს და დროულად დაიწყებენ სასწავლო წელს.
ერთიანი ეროვნული გამოცდებისათვის რეგისტრაციის, სავალდებულო და არჩევითი გამოცდების, სახელმწიფო სასწავლო გრანტის გაცემის წესის, საგამოცდო პროცესის, პირველადი შედეგების გამოცხადების, აპელაციის შეტანის წესის, აბიტურიენტის უფლება-მოვალეობების, ჩარიცხვებისა და საბოლოო შედეგების გამოცხადების შესახებ შეგიძლიათ იხილოთ ცნობარში. |
აღმოსავლური ჰოროსკოპით 2012 - დრაკონის წელია |
21 ნოემბერი 2011 |
აღმოსავლური ჰოროსკოპით 2012 - დრაკონის წელია. ტრადიციულად ამ ნიშნის წელიწადს წარმატებულს უწოდებენ. მიიჩნევენ, რომ განსაკუთრებულად წარმატებულია ის ქორწინებისთვის, ბავშვის გაჩენისთვის, უკვე მოქმედი ბიზნესისთვის და ახალი საქმიანი წამოწყებისთვის. ეს დიდი ენთუზიაზმის და ენერგიის, ოპტიმიზმისა და საკუთარ თავში მაღალი რწმენის პერიოდია. ამ წლის განმავლობაში მოსალოდნელია მოვლენათა ფანტასტიკური სცენარებით განვითარება, რაც განსაკუთრებულად გაახარებს მასობრივი ინფორმაციის საშუალებებს. წაიკითხეთ ვრცლად >>>>>>>>>>>>>>> |
|
|
|
|
მთავარი |
|
მოსწავლეებისთვის |
|
სტუდენტებისთვის |
პედაგოგთა შორის ყოველთვის იყო ცნობილი ჭეშმარიტება, რომ უმაღლესი განათლების მიღების დამადასტურებელი დიპლომის მიღება - ფინიში არაა, ეს - მხოლოდ სტარტია:
|
|
|
|
|
|
მშობლებისთვის |
|
პედაგოგებისთვის |
|
ადმინისტრატორებისთვის |
|
|
|
|
|
|
|