მთავარი მოსწავლეებს აბიტურიენტებს სტუდენტებს მშობლებს პედაგოგებს ადმინისტრატორებს რეკლამა გალერეა
FORUM
 
 

თითოეული თქვენგანის დონაცია, ანუ შემოწირულობა  - მოემსახურება მის მხარდაჭერას, ფუნქციონირებასა და სრულყოფას!    

RSS
რესურსები
აქტიური მომხმარებლები
ალექსანდრე ეჯიბაძე  
მზია გიგუაშვილი  
ნანა ხახუტაიშვილი  
მარიამი ნარიმანაშვილი  
ნინო ბაიდოშვილი  
ვიკა  
თიკა გამყრელიძე  
ნათია სორდია  
მარიამ დავითაშვილი  
ქეთევანი ვარდანაშვილი  
 
ახალი კომენტარები
  • მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდების ტესტები და სწორი პასუხები /Cat-ის საგამოცდო სისტემაზე მუშაობა გრძელდება/
  • გთხივთ დადოთ მასწავლებელთა სასერტიფიკაციო გამოცდაზე გამოყენებული ბიოლოგიის ტესტები და პასუხები და მირჩიეთ რა უნდა გავითვალისწინო გავდივარ გამოცდაზე და ვნერვიულობ
  • ar aris dzalian rtuli,mtavaria mondomeba :*
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • -------
  • მათემატიკური პირამიდების საოცრება
  • dz magaria
  • 1992-93 წლების ომის შემდგომი ტრავმა აფხაზეთიდან დევნილებში
  • ბოლომდე რატომ არ დაიდო? :/
  • აზრი აქვს ცხოვრებას ... ცხოვრების მოლოდინში?
  • მოლოდინის რეალიზაცია მხოლოდ შენზე არ არის დამოკიდებული, თუ დავუკვირდებით ყველაფერი ეს ალბათობაზეა აგებული,
  • დედამიწის სიხშირე და ადამიანის ტვინი. რატომ უნდა გარდაიქმნას ადამიანი?
  • cota fizika unda icode es rom gaigo da me ver gavigeb
  • მე ვერ დავამატებ ტესტს?
  • შენც შეგიძლია დამატება. სადაც ტესტებს ნახულობ , იქვე არის "დაამატე ტესტი" . ამას დააწექი და შექმენი.
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • mxolod am kriteriumebit adgent bavshvi nu adamiani aris tu ara rindigo?iqneb raime metodi shemogetavazebinat,romlis mixedvitac gavarkvevdit misi auris fersa tu taobisadmi identobas ...
  • „ინდიგოს ბავშვები“ - რა ვიცით მათ შესახებ?
  • saintereso statiaa dzalian didi madloba!!!
     
     
    მთავარი
  • მთავარი თემა
  • სიახლეები კატეგორიების მიხედვით
  • ახალი შეკითხვები
  • იპოვეთ სასწავლებელი
  • გაიარეთ ტესტი

  • დაუსვით კითხვა სპეციალისტს
  • ახალი მასალები
  • პოპულარული სტატიები
  • ჩვენი მეგობრები
  • გამოკითხვები
  • მთავარი >>მთავარი თემა
     
    კვლავ გამოცდები, გამოცდები…! ამჯერად - უკვე ერთიანი ეროვნული ! 29 ივნისი 2011

     რა აწუხებთ და ადარდებთ, რაზე საუბრობენ  ყველაზე მეტად სკოლადამთავრებული ახალგაზრდები და მათი მშობლები? რაზე მსჯელობს (”პოლიტიკის” გარდა) საზოგადოების საკმაოდ დიდი ნაწილი ამჟამად? რა თქმა უნდა - კარზე მომდგარ ერთიან ეროვნულ გამოცდებზე!

    მრავალი ათასი აბიტურიენტისთვის და გამოსაშვები გამოცდებით საგამოცდო სეზონი არ დასრულებულა, მორიგი ციებ - ცხელება, ანუ განცდებით აღსავსე ერთიანი ეროვნული გამოცდების რთული პერიოდი ჯერ კიდევ წინაა.  
    ერთ - ერთმა აბიტურიენტმა თავის წერილში ამ პრობლემისადმი დამოკიდებულება ამგვარად გამოხატა:"ისე მიგვაჩვიეს გაუთავებელ და მოულოდნელ გამოცდებს, რომ შემოდგომაზეც თუ გამოგვიცხადეს ახალი გამოცდები, იქაც გავალთ,  ყველაფერს შევეგუეთ, უკვე აღარაფრის გვეშინია". რა თქმა უნდა, ამ ფრაზაში გამოცდების გამოცხადება - ჩატარების პრაქტიკის მიმართ გარკვეული სარკაზმი და უტრირებაც ჟღერს, მაგრამ ”რა” და ”როგარ” არ უნდა ვთქვათ, უმაღლესში განათლების გაგრძელების მსურველებისთვის და ”ქართული ტრადიციით” მშობლების, ბებია - ბაბუების და ნათესავების დიდი ჯარისთვის მორიგი გამოცდის ჩაბარება და ნერვიულობა - გარდაუვალია. მიუხედავად იმისა, რომ დღევანდელი აბიტურიენტების და მათი ახლობლების ნერვიულობა შეუდარებელია გამოსაშვები გამოცდების ჩაუბარებლობის გამო საერთოდ ატესტატის გარეშე დარჩენილი თანაკლასელების და სასოწარკვეთილებაში ჩავარდნილი მშობლების განცდებთან, დღევანდელ აბიტურიენტებსა და მათ მშობლებსაც უდაოდ ”ცხელი ზაფხული” ელით.
     
    უფროსკლასელის მოსაზრება: ”არა და მართლაც რა გახდა ეს გაუთავებელი გამოცდები?” - ამოვიკითხეთ ერთ - ერთი მოსწავლის კომენტარებში.”ხომ შეიძლება, რომ ის დიდი გამოცდები, რომლებსაც თან ”ერთიანს”, თან ”ეროვნულს” უწოდებენ ყოვლის მომცველ გამოცდად აქციონ. დააწესონ ქულების სკალა: ამ ზღვარზე ნაკლები ქულების შემთხვევაში - ატესტატი არ გეკუთვნის, ხოლო ამ ზღვარიდან დაწყებული უმაღლესი განათლების მიღების უფლებაც გეძლევა”.
    როგორ მიგაჩნიათ? შესაძლოა მართლაც ღირდეს ამ მოსაზრებაზე დაფიქრება?  
     
    დღეისათვის არსებული გამოცდების ჩატარების პრაქტიკის თაობაზე საკუთარ აზრს არა მხოლოდ მოსწავლეები და აბიტურიენტები, არამედ, როგორც წესი, მათი მშობლებიც გამოთქვამენ.
     მშობლის მოსაზრებები:  ”დღევანდელი მიდგომით გამოცდების ჩატარებაში ცენტრალიზაციისკენ მიდრეკილება, აგრეთვე სასწავლო დაწესებულებებისა და პედაგოგების მიმართ უნდობლობაც იკითხება. რატომ  ვაწვალებთ პედაგოგებსა და მოსწავლეებს, ორ-ორ ჯერ ვამზადებთ და ვატარებთ გამოცდას, როდესაც ალბათ ამ საკითხის მოგვარება ერთიანადაც შესაძლებელია? სანაცვლოდ გაწეულ ხარჯებსაც შევამცირებთ, უფრო გააზრებულსა და მიზნობრივს გავხდით, ხოლო სახსრებს განათლების საკეთილდღეო სხვა საქმეებს მოვახმართ” .  
    როგორ ფიქრობთ? ეგებ ამ პოზიციის გათვალისწინებაც ღირს?
     
    ჩვენი დამოკიდებულება - დღევანდელი თვალსაზრისით.
     
    ახალგაზრდებს ხშირად გამოუცდელობას ვსაყვედურობთ, ხოლო ხნიერ ადამიანებს კონსერვატიზმში ვადანაშაულებთ. იმავდროულად ყველამ ვიცით, რომ ახალგაზრდა ადამიანის აზროვნება გაბედული და   გამჭრიახია, ხოლო ზრდასრული ან ხნიერი ადამიანის პროფესიული თუ ცხოვრებისეული გამოცდილება მართლაც გასათვალისწინებელია. ამ შემთხვევაში აბიტურიენტისა და მშობლის შეხედულება გამოცდების ჩატარების თაობაზე დიდ წილად ემთხვევა.  
     
    ვფიქრობთ, რომ მოსწავლეების და მშობლების მოსაზრება, ისევე , როგორც საზოგადოების აზრი ყოველთვის გასათვალისწინებელია. გამოცდა -  თვითმიზნად მართლაც არ უნდა ვაქციოთ. მას მხოლოდ მოსწავლის მიერ მიღებული ცოდნის,  მასწავლებლის შრომის შედეგიანობის და მთლიანობაში სასწავლო დაწესებულების საქმიანობის შეფასების საშუალებად და ინსტრუმენტად უნდა მივიჩნევდეთ.
     
    ეგებ მართლაც ღირს საგამოცდო მოთხოვნების, კრიტერიუმებისა და  შინაარსობლივი ნაწილის იმგვარად გააზრება და დალაგება, რომ  შეთავაზებული სქემა შესაძლებელი გახდეს? მოიხსნება განმეორებითი გამოცდის ჩატარების აუცილებლობა და უამრავი დუბლირება, მათ შორის ტესტების, ბილეთებისა თუ სხვა საგამოცდო მასალების მომზადებაში, რაც ნამდვილად დაზოგავს განათლებისთვის განკუთვნილ სახელმწიფო სახსრებს, ხოლო  ეს (არც თუ მცირე) სახსრები მოხმარდება განათლებისთვის ყველაზე საჭირბოროტო  საკითხების გადაწყვეტას: რა ვასწავლოთ? როგორ და რის მეშვეობით შევასწავლოთ? ვინ უნდა ასწავლიდეს, რა ესაჭიროება და რა პირობები შეუქმნათ მას? რეალურად მოვაწესრიგოთ სასწავლო პროცესისთვის საჭირო ყველა და პირველ რიგში მატერიალური პირობები და ა.შ.
     
    რიგი ქვეყნების გამოცდილება გვიჩვენებს, რომ ზედმეტ ადმინისტრირებას და ცენტრალიზაციას დიდი სიკეთე არ მოაქვს. იმ პირობებში, როდესაც  ყველა საწავლებლები გადის ავტორიზაციის, ობიექტური ატესტაციისა და აკრედიტაციის პროცედურას, რომელიც ადასტურებს მის სტატუსს, საგამოცდო პროცესის ცენტრალიზაციისკენ ესოდენი მისწრაფება მართლაც გაუგებარია. თუ სკურპულიოზურად და მართლაც ობიექტურად ვახდენთ საწავლო დაწესებულებების შესწავლა-შეფასებას, კუსდამთავრებულთა ცოდის დადგენაში რატომ ვავლენთ ასეთ უნდობლობას მათ  მიმართ? მოსწავლე და მასწავლებელი განმანათლების პროცესის ყველაზე მნიშველოვან მოქმედ პირებს (სუბიექტს და ობიექტს) წარმოადგენენ. ჩვენ კი რატომღაც თითქმის არაფრად მივიჩნიეთ მასწავლებლის მიერ მოსწავლის ცოდნის შეფასებას და არ ვითვალისწინებთ მას.  ვფიქრობთ, რომ მოსწავლის მიმართაც მეტი ჰუმანიზმი უნდა გამოვიჩინოთ - გამოცდა მისთვის სტრესული ვითარებაა, მასწავლებელთან კი ის უფრო თავისუფლებულად ავლენს მიღებულ ცოდნას.
     
    დაუშვებლად მიგვაჩნია კონვეიერზე მომუშავე და მხოლოდ გარკვეული ოპერაციის შემსრულებელი რობოტის დონემდე პედაგოგის დაყვანა. ჩვენს მასწავლებლობას დიდი შემოქმედებითი პოტენციალი გააჩნია, ხელი უნდა შევუწყოთ მის განვითარებასა და ზრდას. უფრო მეტად ვენდოთ ჩვენს მასწავლებლობას და ის არა მხოლოდ მოსწავლის ცოდნის შეფასების, არამედ უფრო რთული და საპასუხისმგებლო საქმის მომვლელი გახდება. რეალობაში კი ამის საპირისპირო გამოგვდის: სკოლის ძირითადი და  წამყვანი ფიგურა - პედაგოგი თითქმის მეორეხარისხოვნად ვაქციეთ. ყველა მასწავლებელი ხომ გადის ატესტაციას, უმაღლესმა სასწავლებელმა მისცა დიპლომი და ამით სახელმწიფომაც აღიარა მისი კვალიფიკაცია. მაშინ რატომ აღარ ვენდობით  და არც ვითვალისწინებთ პედაგოგის მიერ გაკეთებულ შეფასებას? მასწავლებლის დაწერილი ნიშანი ძირითად კომპონენტად მაინც გავითვალისწინოთ მოსწავლის საბოლოო შეფასებაში.  
     
    მოგმართავთ ამ მასალის ყველა წამკითხველს - თქვენი აზრიც გამოხატეთ ამ საკითხების მიმართ - საზოგადოებისთვის საინტერესო იქნება თქვენი მოსაზრება!  
     
    ჩვენი ზოგიერთი ხედვა - მომავლის გათვალისწინებით.
     
    ვფიქრობთ, რომ გამოცდების ჩატარების დღევანდელი პრაქტიკა - უკვე გუშინდელი დღეა, კაცობრიობა და ტექნოლოგიური პროგრესი სწრაფად ვითარდება და თუ არ გვინდა ჩამოვრჩეთ განვითარების დინამიკას - მომავლისკენ უნდა ვიყურებოდეთ.  
     
    გამოცდებზე დასახარჯი სახსრებით დავდგათ სამინისტროს რომელიმე ცენტრში ერთი მძლავრი სერვერი, შევკრიბოთ სპეციალისტები -  საგნების მიხედვით განვსაზღვროთ რეალურად საჭირო შინაარსი და მეთოდიკა, დიფერენცირებულად დავადგინოთ საგამოცდო მოთხოვნები და კრიტერიუმები. ამის შემდეგ შესაბამისი პროგრამის შესაქმნელად მოვიწვიოთ კვალიფიცირებული პროგრამისტები, განუმარტოთ და განუსაზღვროთ მათ გამოცდების ორგანიზაციის, შინაარსისა და შედეგების შეჯერების ამოცანა - შევქნათ ერთიანი ელექტრონული საგამოცდო სივრცე. თუ შევძლებთ ამის განხორციელებას გამოცდის დღეს მასწავლებელი სკოლის სათავო კომპიუტერში  ჩატვირთავს სასწავლო დაწესებულების, კლასისა და საგამოცდო საგნის პარამეტრებს, ხოლო გამოცდაზე მოსული მოსწავლე შეიყვანს პირად კოდს, უცბად მიიღებს და გაივლის მხოლოდ მისთვის კომბინაციურად აწყობილ ტესტს და იქვე  მიიღებს შეფასებას, ან ამობეჭდავს ბილეთის, თემის თუ ამოცანის მხოლოდ მისთვის აწყობილ ვარიანტს, შეასრულებს დავალებას, ან მასწავლებელს გასცემს პასუხებს, რასაც  პედაგოგი  უმალვე დააფიქსირებს ერთიან სისტემაში. სადაო არ დარჩება არაფერი - შედეგი დაფიქსირდება ყველასთვის ხელმისაწვდომ ერთიან საგამოცდო ელექტრონულ სისტემაში და ყველასთვის იქნება ცხადი: ვინ, როდის, რა და როგორ ჩააბარა.
    სხვა სიკეთესთან ერთად იმის შესაძლებლობაც შეიქმნება, რომ დაჯამებული პარამეტრებით უმოკლეს დროში მივიღოთ სრულყოფილი და უეჭვო სტატისტიკური და ანალიტიკური მონაცემებიც. უნდა გავითვალისწინოთ ის, რომ თანამედროვე სამყაროში ყველაფერი სწრაფ ტემპში ვითარდება ამიტომ ელექტრონულ პროგრამასა და მონაცემთა ბაზაში კორექტივების შეტანა სწრაფად განსახორციელებელი უნდა იყოს.  
    როგორ მიგაჩნიათ, საჭიროა ამაზე ფიქრი და თუ იქნა ნება - შესაძლებელია ამის განხორციელება?
     
    სამწუხაროდ ამგვარ საკითხებზე ზრუნვა მომავლის საგანია. დღეს კი აბიტურიენტები შინ და გარეთ აგრძელებენ ტრადიციად ქცეულ დაუსრულებელ საგამოცდო ცვლილებებზე მსჯელობას. გამოკითხვაში: ”ერთიანი ეროვნული გამოცდები და უმაღლესში ჩაბარება - როგორია თქვენი დამოკიდებულება სიახლეებისა და ცვლილებების მიმართ?”  მონაწილე 674 აბიტურიენტიდან 60% - მა უარყოფითად შეაფასა არსებული საგამოცდო პრაქტიკა და მხოლოდ 32% გააჩნდა დადებითი დამოკიდებულება ამ პროცესის მიმართ.  
     
     
    ჩვენ დავინტერესდით იმითაც, თუ რა პრინციპებით უდგებიან აბიტურიენტები თავის მომავალს უმაღლეს განათლებაში და როგორ გააკეთეს არჩევანი.  
     
    უმაღლესი სასწავლებლის არჩევის ფაქტორების და კრიტერიუმების თაობაზე 729  რესპონდენტმა ასეთი პასუხები გასცა:
    - შემდგომი დასაქმების პერსპექტივა - 407 [55%]  
    - უმაღლესი სასწავლებლის პრესტიჟი - 158 [21%]
    - ჩარიცხვის რეალური შანსი - 52 [7%]
    - უცხოურ სასწავლებლებთან კავშირები - 34 [4%];  
    - აქტიური სტუდენტური ცხოვრების შესაძლებლობები - 32 [4%];  
    - ნაცნობების მიერ სასწავლებლის დადებითი შეფასება - 13 [1%];
    - შესასწავლი უცხო ენების რაოდენობა - 9[1%];
    - სპორტული და კულტურული კერები - 9[1%].
    - სასწავლებლის ადგილმდებარეობა - 8 [1%];
    - ცნობილი პედაგოგები - 7[0%].
     
    ჩატარებულ გამოკითხვაში ”რომელ ქვეყანაში ისურვებდით განათლების გაგრძელებას ?”. 564 რესპონდენტიდან - 280 [49%] უმაღლესი განათლების მიღება  ინგლისში სურს; 90 [15%] - ამერიკის შეერთებული შტატებში; გერმანიაში - 65 [11%]; საფრანგეთში - 24 [4%]; იტალიაში - 18 [3%]; ესპანეთში - 14 [2%]; რუსეთში - 11 [1%];  იაპონიაში - 8 [1%]; ავსტრიაში - [1%], ხოლო სხვა ქვეყნებში სწავლის მსურველთა რაოდენობა 1% არ აღწევდა.
     
    კითხვაზე - ”საქართველოში რომელ უმაღლეს სასწავლებელს აირჩევდით სასწავლებლად?” პასუხი გასცა 825 რესპონდენტმა. 63 აკრედიტაციის მქონე უმაღლესი სასწავლებლიდან მათ აირჩიეს:
     ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი - 293 [35%]; ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი - 81 [9%]; თბილისის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი - 80 [9%]; თბილისის თავისუფალი უნივერსიტეტი - 74 [8%]; საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი - 29 [3%]; შოთა რუსთაველის თეატრისა და კინოს უნივერსიტეტი - 22  [2%]; საქართველოს უნივერსიტეტი - 22 [2%]; კავკასიის უნივერსიტეტი - 17 [2%]; აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 17 [2%].
    არც ერთმა რესპონდენტმა საერთოდ არ შეაჩერა არჩევანი -  15 სასწავლებელზე;  36  სასწავლებლის სიიდან  თითოეულის მიმართ დაინტერესება გამოხატა თითო  პროცენტამდე რესპონდენტმა; არც ერთს არ აირჩევდა - 2%.
     
    ალბათ დაგვეთანხმებით, რომ ისიც იყო საინტერესო თუ ”ვინ აირჩია უმაღლესი სასწავლებელი?”. რა თქმა უნდა ყველასთვის ცნობილი ფაქტორების გათვალისწინებით გამოკითხულთა სრულ გულწრფელობაზე თავს ვერ დავდევთ, მაგრამ 806 რესპონდენტის პასუხები ასე განლაგდა: უშუალოდ აბიტურიენტმა - 698 [86%]; დედამ - 66 [8%]; მამამ - 12 [1%]; მეგობრებმა და ნაცნობებმა, ბებიებმა/ბაბუებმა, დებმა/ძმებმა, ნათესავებმა თითოეულზე 1%- მდე.
     
    ამ სახის თითოეული ანალიზი მართლაც საინტერესო და საგულისხმოა, მაგრამ დაფიქრებისა და არჩევნის გაკეთების დრომ უკვე ჩაიარა, კარზე მოგვიკაკუნა წინასაგამოცდო ეტაპმა.
    საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრომ გამოაცხადა, რომ ერთიანი ეროვნული გამოცდებისთვის წელს საქართველოს მასშტაბით უკვე გახსნილია 15 საგამოცდო ცენტრი. ყველა საგამოცდო მასალა დამზადებული და ჩამოტანილია ინგლისიდან.
    გამოცდები ტარდება შემდეგ ქალაქებში:   სიღნაღი, თელავი, რუსთავი, თბილისი, გორი, ახალციხე, ქუთაისი, ოზურგეთი, ფოთი, ზუგდიდი, ბათუმი, ხულო.
    საგამოცდო პროცესში ჩართულია 1200 მეთვალყურე და კურატორი, უშიშროების სამსახურისა და საპატრულო პოლიციის 30–მდე ბრიგადა. ყველა საგამოცდო ცენტრში განთავსდება სამედიცინო პუნქტი, ცენტრთან კი იმორიგევებს სასწრაფო დახმარების   მანქანა.  
    ერთიანი ეროვნული გამოცდები ჩატარდება:
    - 30 ივნისი და 1 ივლისი (პირველი სესია, მეორე სესია) - ქართული ენა და ლიტერატურა;  
    - 4 და 5 ივლისი (პირველი სესია, მეორე სესია) - ზოგადი უნარები;
    - 6 ივლისი (მეორე სესია) - უცხოური ენა (ინგლისური ენა, გერმანული ენა, ფრანგული ენა);
    - 7 ივლისი და 8 ივლისი (მეორე სესია) - უცხოური ენა (ინგლისური ენა);
    - 11 ივლისი (მეორე სესია) - უცხოური ენა (რუსული ენა);
    - 12 ივლისი (პირველი სესია, მეორე სესია) - ისტორია;
    - 13 ივლისი (პირველი სესია, მეორე სესია) - მათემატიკა;
    - 14 ივლისი (პირველი სესია) - ლიტერატურა;
    - 15 ივლისი (პირველი სესია) - სტუდენტთა საგრანტო კონკურსი;
    - 18 ივლისი (მეორე სესია) - ბიოლოგია;
    - 19 ივლისი (მეორე სესია) - გეოგრაფია;
    - 20 ივლისი (პირველი სესია) - ქიმია;
    - 21 ივლისი (პირველი სესია) - ფიზიკა.
     
    გამოცდები უნდა გავიაროთ. სასიხარულოა, რომ ყველაფრის მიუხედავად აბიტურიენტთა ნაწილი დარწმუნებულია საკუთარ ცოდნასა და ძალებში, გამოცდების არ ეშინია და სხვასაც მოუწოდებს გადალახონ შიში და გამოავლინონ რწმენა საკუთარ თავში.  
     
    ძვირფასო აბიტურიენტებო, მოვიდა იმის დრო, რომ მოვახდინოთ ცოდნისა და მონდომების სრული მობილიზაცია მორიგი გამოცდების ჩასაბარებლად!  ყველას გისურვებთ წარმატებას!  
    გაზიარება
    კომენტარები  
    ნინჩო 05 აგვისტო 2011

    2011 წლის ყველა აბიტურიენტს ვუსურვებ სტუდენტად გახდომას.მათ მშობლებს კი შვილების სპონსორობას ბოლომდე.

  • კომენტარის დასატოვებლად უნდა გაიაროთ ავტორიზაცია !
  • არქივი  
    სოციალური პარტნიორობა - ფასადური ატრიბუტი, თუ ეპოქის გარდაუვალი მოთხოვნაა? 16 ივნისი 2014

     საყოველთაოდ ცნობილია, რომ სოციალური პარტნიორობა   ხელს უწყობს თანამედროვე საბაზრო ეკონომიკის სოციალიზაციას, დემოკრატიზაციის პროცესების გაღრმავებას და საზოგადოების როლის ამაღლებას სახელმწიფოს მართვაში.

    საქართველოს სავაჭრო-სამრეწველო პალატასა და საქართველოს პროფესიული განათლების ფონდს შორის ბიზნესის ხელშეწყობის მიზნით გაფორმდა თანამშრომლობის მემორანდუმი 30 მარტი 2013

     მემორანდუმს ხელი მოაწერეს საქართველოს სავაჭრო-სამრეწველო პალატის პრეზიდენტმა კახა ბაინდურაშვილმა და საქართველოს პროფესიული განათლების ფონდის გამგეობის თავმჯდომარემ ალექსანდრე  ეჯიბაძემ.

    მემორანდუმის მიზანია:  
    პროფესიული მომზადება - გადამზადების მობილური სისტემის  მეშვეობით ბიზნესის განვითარების ხელშეწყობა;  
    შრომით რესურსებზე ბიზნესის რეალური მოთხოვნების  შესწავლა და სათანადო კადრებით უზრუნველყოფის ღონისძიებათა დასახვა;
     ინოვაციური პროექტების რეალიზაციისთვის პარტნიორებისა და დონორების მოძიებაში ორგანიზაციული  ურთიერთმხარდაჭერა და სხვა.

     

     

    პროფესიული განათლების მდგომარეობის ანალიზი და ტრანსფორმაციის პროექტი 28 თებერვალი 2013

    ქვეყანაში დაიწყო რეფორმების ახალი ტალღა. ყოველ დღე ტელევიზიით გვამცნობენ ამა თუ იმ დარგში დასახული გარდაქმნების შესახებ. მაგალითად, ცოტა ხნის წინ, მეცნიერებისა და უმაღლესი განათლების რეფორმის თაობაზე გამოქვეყნდა სახელმწიფო კომისიის ხედვა , რომელმაც მეცნიერთა აქტიურ წრეებში გამოიწვია საკმაო ვნებათა ღელვა. მოკლე დროში კომისიის წევრთა ნაწილმა ააჟღერა სასკოლო რეფორმის ფრაგმენტალური ხედვაც, რომელსაც, შეიძლება ითქვას, დიდი რეაქცია არ მოჰყოლია. გარდაქმნების წარდგენის რიგი ამჟამად კვლავ დაუდგა პროფესიული განათლების დარგსაც. რა გეზს ავირჩევთ მისი რეფორმირებისთვის ამჯერად? კვლავ გავაგრძელებთ "პოტიომკინის სოფლების" შენებას?   თუ დავადგებით მისი ადექვატურ სისტემად გარდაქმნის გზას?

    ამ კითხვებთან დაკავშირებით გთავაზობთ სისტემაში არსებული მდგომარეობის  საქართველოს პროფესიული განათლების ფონდის მიერ ჩატარებულ ანალიზს და ტრანსფორმაციის საკმაოდ აქტუალურ მოსაზრებებს.

    ათეული წლების განმავლობაში სახელმწიფოს პოლიტიკა პროფესიული განათლების მიმართ არ იყო თანმიმდევრული. ის არ ეყრდნობოდა ანალიტიკურ მიდგომებს, უმეტეს შემთხვევაში ხასიათდებოდა უკიდურესი ვოლუნტარიზმით და ამის გამო ვერ შეიძინა როგორც მიმდინარე ეტაპისთვის, აგრეთვე სტრატეგიული სოციალურ-ეკონომიკური ინტერესების დაკმაყოფილებისთვის საჭირო სისტემური ხასიათი. რის შედეგადაც პროფესიული განათლება ადეკვატურად ვერ პასუხობდა მიმდინარე თუ მომავალ გამოწვევებს.  

     

    მთავარი თემა 30 ოქტომბერი 2012

    განათლების თუ გამოცდების რეფორმა …? 03 ივნისი 2012

    უკვე მივეჩვიეთ იმას, რომ ბოლო ათწლეულის განმავლობაში საქართველოს განათლების სფეროში პერმანენტულად იწყება, შემდგომ ზოგიერთი განხრით  ჩერდება ან წყდება, ზოგი მიმართულებით კი გრძელდება სარეფორმო ღონისძიებების გატარება. სიტყვა „განათლება“-ს გვერდით მუდმივად ჟღერს თითქმის სინონიმად ქცეული ტერმინი - „რეფორმა“. მაგრამ სამწუხაროდ სერიოზულად არც გაგვიანალიზებია რა მივიღეთ დღემდე, ან რას ველით საბოლოოდ ამ რეფორმისტული მცდელობებისგან ????  

    2012 წლის საატესტატო გამოცდების შედეგები 02 ივნისი 2012

    2011-2012 სასწავლო წლის საატესტატო გამოცდები წარმატებით დასრულდა.  მოსწავლეებმა  თავიანთი შესაძლებლობები 8 საგანში გამოსცადეს. გამოსაშვები გამოცდებში ათასობით ადამიანი იყო ჩართული. გამოცდების ორგანიზება და მაღალ დონეზე ჩატარება სამინისტროს  გამოცდების   ეროვნული ცენტრისა და  სამინისტროს განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემის თანამშრომლებმა უზრუნველყვეს. მნიშვნელოვანია, რომ მიუხედავად გატარებული საკადრო პოლიტიკისა საატესტატო გამოცდებს საფრთხე არ შექმნია და მაღალი შედეგებით დასრულდა.  

    სიახლე 2012 წლის გამოცდების მომზადებასა და ჩატარებაში 24 აპრილი 2012
    პრეტესტები და სხვა  სიახლე 2012 წლის გამოცდების მომზადება და ჩატარებაში.  
    საატესტატო, ერთიანი ეროვნული, სამაგისტრო და სასერტიფიკაციო გამოცდების განრიგი.
    პირველკლასელთა ინტერნეტ-რეგისტრაცია დაიწყო 05 აპრილი 2012

    საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ინფორმაციით 2012 წლის 2 აპრილიდან დაიწყო პირველკლასელთა ონლაინრეგისტრაცია. რეგისტრაცია მხოლოდ ინტერნეტით განხორციელდება. 17 აპრილამდე პირველკლასელების ინტერნეტრეგისტრაცია იმ სკოლებში იქნება შესაძლებელი, სადაც მათი დედმამიშვილები სწავლობენ, ან მშობლები მუშაობენ. დანარჩენების რეგისტრაცია კი, 17 აპრილიდან - 17 ივნისის ჩათვლით განხორციელდება.  

    2012 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდების მნიშვნელოვანი სიახლეები 26 თებერვალი 2012

    2012 წლიდან აბიტურიენტებს არა 7, არამედ 20 საგანმანათლებლო პროგრამის არჩევის შესაძლებლობა ექნებათ, შესაბამისად, გაუქმდება  

    ე. წ. მეორადი ჩარიცხვები, რის შედეგადაც  უნდა გაზარდის აბიტურიენტთა ჩარიცხვის ალბათობა, ხოლო ინფორმაცია სახელმწიფო გრანტის შესახებ ჩარიცხვებთან ერთად გახდეს ცნობილი,  
    უმაღლესი სასწავლებლები აღარ დაელოდებიან მეორადი ჩარიცხვების შედეგებს და დროულად დაიწყებენ სასწავლო წელს.
     
    ერთიანი ეროვნული გამოცდებისათვის რეგისტრაციის, სავალდებულო და არჩევითი გამოცდების, სახელმწიფო სასწავლო გრანტის გაცემის წესის, საგამოცდო პროცესის, პირველადი შედეგების გამოცხადების, აპელაციის შეტანის წესის, აბიტურიენტის უფლება-მოვალეობების, ჩარიცხვებისა და საბოლოო შედეგების გამოცხადების შესახებ შეგიძლიათ  იხილოთ  ცნობარში.
    აღმოსავლური ჰოროსკოპით 2012 - დრაკონის წელია 21 ნოემბერი 2011
    აღმოსავლური ჰოროსკოპით 2012 - დრაკონის წელია. ტრადიციულად ამ ნიშნის წელიწადს წარმატებულს უწოდებენ. მიიჩნევენ, რომ განსაკუთრებულად წარმატებულია ის ქორწინებისთვის, ბავშვის გაჩენისთვის, უკვე მოქმედი ბიზნესისთვის და ახალი საქმიანი წამოწყებისთვის. ეს დიდი ენთუზიაზმის და ენერგიის, ოპტიმიზმისა და საკუთარ თავში მაღალი რწმენის პერიოდია. ამ წლის განმავლობაში მოსალოდნელია მოვლენათა ფანტასტიკური სცენარებით განვითარება, რაც განსაკუთრებულად გაახარებს მასობრივი ინფორმაციის საშუალებებს. წაიკითხეთ ვრცლად >>>>>>>>>>>>>>>
    <<2 3

    <<2 3
     
    საკვანძო სიტყვები  
    მეცნიერება, გამოგონება, ტექნიკა და ტექნოლოგია აბიტურიენტი და გამოცდები ეკონომიკა ბუნება, ეკოლოგია ფინანსები საგანმანათლებლო დაწესებულება მშობლიური ენა და ლიტერატურა უცხო ენები სპორტი და ექსტრიმი სასწავლო და აღმზრდელობითი მომსახურება განათლებისა და სასწავლო დაწესებულების მართვა კომპიუტერი, პროგრამები, ინტერნეტი ბავშვის მოვლა და აღზრდა კინო და მუსიკა ფიზიკა სოციოლოგია, პოლიტოლოგია ხელოვნება და კულტურა პედაგოგიკა, სასწავლო-აღმზრდელობითი პროცესი სიახლე განათლების სფეროში მოგზაურობა, ტურიზმი, დასვენება ალკოჰოლი, თამბაქო, ნარკოტიკები მოდა და დიზაინი გაცნობა, ურთიერთობები, სიყვარული ჟურნალისტიკა, PR მათემატიკა პრესა განათლების შესახებ ბიოლოგია ფსიქოლოგია სკოლა და მოსწავლე გართობა და თამაშები იურისპრუდენცია განათლება საქართველოში და მსოფლიოში ოჯახი, მშობლები და ბავშვი სტუდენტი და უმაღლესი სასწავლებელი სხვა რელიგია დასაქმება და კარიერა გეოგრაფია ქიმია ბავშვის ფსიქოლოგია და მედიცინა
    ანონსი  
     
    მთავარი   მოსწავლეებისთვის   სტუდენტებისთვის
     

    პედაგოგთა შორის ყოველთვის იყო ცნობილი ჭეშმარიტება, რომ უმაღლესი განათლების მიღების დამადასტურებელი დიპლომის მიღება - ფინიში არაა, ეს - მხოლოდ სტარტია:  
     
    მშობლებისთვის   პედაგოგებისთვის   ადმინისტრატორებისთვის
       
    ავტორიზაცია
    შესვლა
    დაგავიწყდათ პაროლი; ?
    დარეგისტრირდით !
    ურჩიეთ საიტი მეგობარს !
    სიახლეების გამოწერა
     
    ჩვენი მეგობრები
     
    სიახლეები  
     

    RSS
    | ავტორიზაცია | რეგისტრაცია | პროექტის შესახებ | წესები და პირობები
    იპოვეთ შეცდომა? | გვაცნობეთ პლაგიატის შესახებ
    საავტორო უფლებები დაცულია © www.education.ge - 2024